Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Marie Kondo - Spark Joy

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72524 door Annemarie
Marie Kondo - Spark Joy werd gestart door Annemarie
Wat is ze leuk, die Marie Kondo! In haar eerste boek doet ze de opruim-basistechniek uit de doeken en nu gaat ze dieper op diverse categorieën in. Een heerlijk boek weer.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/marie-kondo

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72525 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Ik las al over dit boek van de week ( in de Volkskrantcolumn van Aaf Brandt Corstius), dus mijn nieuwsgierigheid was gewekt. ik heb haar eerste boek niet gelezen, maar het criterium 'word ik er blij van' lijkt me geen verkeerd criterium bij het opruimen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72526 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Als je de eerste ook leest, heb je een completer beeld van het hele opruimplan maar met alleen deze tweede kom je ook een heel eind. Marie Kondo is bloedfanatiek en het is bijzonder om te lezen dat ze al haar voorwerpen met het grootst mogelijke respect behandelt. Voorwerpen die weg moeten, worden voor hun trouwe dienst bedankt. Als je het "word ik er blij van"-principe eenmaal in de vingers hebt, dan is het veel makkelijker om dingen weg te doen en de boel blijvend netjes te houden. Maar... alleen als je het zelf wilt. Je kunt iemand niet dwingen. Marie Kondo schrijft dat ze voor een televisieprogramma eens iemand hielp met opruimen en die was snel terug bij af. Nog een laatste tip: leg alles wat bij elkaar hoort bij elkaar. Je zult bijvoorbeeld merken dat je op tig plekken in huis een voorraadje pennen hebt liggen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72527 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Marie Kondo - Spark Joy
Maar ik schrijf ook op tig plekken in huis...

Lees meer
10 jaren 5 maanden geleden #72528 door Annemarie
Haha. Tja, dan kun jij die betreffende pennen misschien in een andere categorie indelen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74344 door Annemarie
Voor wie nieuwsgierig is, hierbij een linkje naar een diashow over het huis van Marie Kondo:

www.apartmenttherapy.com/marie-kondos-jo...-tokyo-home-229957#_

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.435 seconden