Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Monique van der Vloed - Natuurlijk Lekker Bakken

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62698 door dettie
puur, vers, biologisch en natuurlijk

Lees verder www.leestafel.info/monique-van-der-vloed

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62699 door marjo
Stevia is niet zaligmakend. Dan gebruik ik liever honing.

www.medischdossier.org/archief/jaargang_...via_on_geschikt.html

Ik weet niet hoor, ik zie niet echt in waarom je al die 'vreemde' ingredienten zou gebruiken. Tenzij je niet tegen de doorgaande produkten kunt natuurlijk.

Waarom zou je gluten vervangen? Je doet gewoon zonder toch? En dan al die andere dingen die je noemt: waar koop je ze, en hoeveel duurder maakt het alles?

Maar als ik eens iets kan komen proeven, zeg ik niets meer...met andere woorden: ga je er iets van proberen?

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62701 door dettie
Ja als je niets mankeert kun je alles eten natuurlijk, of het zo gezond is, is een tweede...

Geraffineerde suiker is ook heel slecht voor mensen net als de E-nummers en kleurstoffen en andere toevoegingen.

Zelf kan ik in verband met diabetes geen honing gebruiken maar wel stevia. Nu gebruik ik gelukkig sowieso weinig zoetstof

maar als het moet dan wordt het toch natrena (geen aspartaam) stevia ken ik niet

In het boek staat dat gluten juist belangrijk zijn bij het maken van bladerdeeg of pasta. Die maken de boel compact. dat is

ook het fijne van dit boek, er wordt uitgelegd waarvoor al die stoffen dienen en wat je er voor in de plaats kunt gebruiken.

Er zijn heel veel mensen met een glutenallergie of kleurstoffenallergie enz. die zullen dit boek een verademing vinden.

Dit is het eerste bakboek dat ik tegenkom dat zo enorm rijk gesorteerd is met recepten zonder suiker, kleur en smaakstoffen,

etc. Alles is puur, onbespoten en echt. Het ziet er allemaal ook nog eens heerlijk uit wat ook vaak niet het geval is.

De gezonde kookboeken tonen vaak grauwe, grijze producten die je eerder afstoten dan aantrekken.

Je koopt de producten in de biologische winkel of via internet. Staat ook allemaal in het boek.

Het is echt het meest complete boek dat ik ooit gezien heb.

Dettie

die wel eens wat gaat bakken daaruit maar eerst nog eens haar oventje moet installeren en uitproberen.

Na de verbouwing kon onze eigen magnetron/oven niet meer op de oude plek staan, dan smolten de geiser en leidingen

weg... dus moest er een nieuwe komen.

-

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62702 door marjo
Dubbel spannend dus!!

Je hebt me overtuigd hoor, alles staat er in..

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62704 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Monique van der Vloed - Natuurlijk Lekker Bakken
Wat een boeiend boek. Steeds meer mensen zijn tegenwoordig genoodzaakt om bepaalde stoffen te vermijden en die zullen heel blij met dit boek zijn. En ook voor mensen die gezonder en minder kant en klaar dingen willen eten is dit boek vast en zeker ideaal.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62705 door marjo
Dat is natuurlijk zo, maar toch begin ik steeds sneller te steigeren bij de claim dat iets gezonder zou zijn. Dikwijls is dat helemaal niet zo.

Al die superfood dingen, je kunt gemakkelijk zonder, als je op je eetpatroon let. Ok, misschien niet als je bepaalde dingen niet mag. Maar dan nog.

Tijd voor maken pagina: 0.559 seconden