Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Just Enschedé - Rock & Roll cabaret

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61675 door dettie
Just Enschedé - Rock & Roll cabaret werd gestart door dettie
Neerlands hoop in bange dagen, bestaande uit Freek de Jonge en Bram Vermeulen, was in de jaren zeventig revolutionair in de theaterwereld.

Rock & Roll cabaret als tegengas tegen het gezapig cabaret van die jaren met hoedjes, petjes, pruiken en grapjes. Alles was dát was wilden zij niet zijn.

Lees verder www.leestafel.info/just-enschede

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61683 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Just Enschedé - Rock & Roll cabaret
Mooie recensie Willeke! Neerlands Hoop ken ik eigenlijk alleen van naam (ik ben van eind jaren zeventig) en het was boeiend om er eens wat meer over te lezen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61684 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Just Enschedé - Rock &amp; Roll cabaret
Ja het was ook net voor mijn tijd, ( ik ben van 67) ik ben vooral opgegroeid met de mooie nummers van Bram Vermeulen solo.

Al kwamen er natuurlijk met terugwerkende kracht ook wel nummers van bram en Freek voorbij.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61689 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Just Enschedé - Rock &amp; Roll cabaret
En ik ben juist meer bekend met Freek de Jonge. Ik ga vandaag op YouTube maar eens wat nummers opzoeken.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61691 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Just Enschedé - Rock &amp; Roll cabaret
Ja ik ken ze nog wel een beetje maar ik herinner me vooral Freek de Jonge door zijn aparte stem en heel dikke bril.

Freek de Jonge was heel druk en dat is hij nu nog. Een spraakwaterval, maar wel een goede waterval. Ze waren best wel choquerend toentertijd.

Van Bram Vermeulen is me weinig bijgebleven terwijl ik pas veel later ontdekte heb dat hij prachtige liedjes geschreven heeft.

Mijn vader had een hekel aan Neerlands Hoop en omdat er nog geen uitzending gemist bestond heb ik ze weinig gezien op tv.

Dettie

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61721 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Just Enschedé - Rock &amp; Roll cabaret
Ha, Ja dat was bij ons ook zo, de restjes die ik er van mee had kúnnen krijgen kwamen bij ons echt niet op tv toentertijd.

Sonja Barend was wel zo'n beetje de grens :)

Zo heb ik ook heel veel Koot en de Bie gemis toen, maar dat heb ik gelukkig later nog in kunnen halen.

Ik denk dat heel veel cabaretiers van nu hun wortels hebben in Neerlands Hoop, er was in het theater echt een wereld vóór en na hun.

Bram en Freek zagen Toon Hermans trouwens ook als inspiratie, wat ik dan weer fijn vond om te horen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.513 seconden