Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

José Fernanda - Weerloos

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56604 door Annemarie
José Fernanda - Weerloos werd gestart door Annemarie
Een aangrijpend autobiografisch verhaal over kindermishandeling. In mijn recensie staat slechts een fractie van het leven van José beschreven en het is absoluut de moeite waard om het hele verhaal te lezen. Ze beschrijft heel boeiend wat ze meemaakte, wat de gevolgen waren en hoe de omgeving reageerde op de mishandelingen. Wie ooit de andere kant op heeft gekeken bij (vermoedens van) kindermishandeling zal dat na het lezen van dit boek beslist nooit meer doen.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/jose-fernanda

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56616 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: José Fernanda - Weerloos
Heftig Annemarie, ik kan slecht tegen dit soort verhalen en ben wat dat betreft een struisvogel. Ik lees het liever niet.

Maar het is wel goed dat dergelijke boeken verschijnen.

Als door dit boek maar één persoon aan de bel trekt dan heeft het boek zijn doel al bereikt, maar het zou mooi zijn

als dit boek meerdere mensen tot actie aanzet bij een vermoeden van kindermishandeling.

Heeft de schrijfster het boek ook met dat doel geschreven? Ik bedoel overgaan tot actie bij een vermoeden?

Dettie

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56618 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: José Fernanda - Weerloos

Dettie schreef : Heeft de schrijfster het boek ook met dat doel geschreven? Ik bedoel overgaan tot actie bij een vermoeden?

Dettie

Dat weet ik niet zeker Dettie maar het speelt zeker mee. In ieder geval maakt ze heel duidelijk wat de gevolgen zijn als niemand ingrijpt. Achterin het boek staat het telefoonnummer (en de website) van Korrelatie.

Volgens de uitgever (en ik kan me daar helemaal in vinden) is dit boek ook bedoeld om een positieve boodschap uit te dragen. José heeft een zware jeugd gehad en ook haar huwelijk was heftig. Toch heeft ze zich staande weten te houden en nu heeft ze zelfs een eigen galerie. Ze heeft nooit de moed opgegeven en heeft daar nu iets moois voor teruggekregen.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56750 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: José Fernanda - Weerloos
Ik zie deze recensie nu pas Annemarie. Wat een heftig verhaal.

Goed dat er dit soort boeken verschijnen, aan de ene kant om (andere slechtoffers) te laten zien hoe sterk mensen kunnen zijn zelfs na dit soort ellende, en aan de andere kant om mensen aan te sporen niet de andere kant op te kijken inderdaad.

Lees meer
12 jaren 5 maanden geleden #56753 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: José Fernanda - Weerloos
Het is zeker een goede zaak dat dit soort boeken verschijnen. En dit verhaal is ook echt boeiend voor de lezer. Soms staan dit soort boeken vol met geklaag en zelfmedelijden maar dat is bij dit boek absoluut niet het geval. Ook de schrijfstijl is goed.

<t></t>

• Renate
12 jaren 5 maanden geleden #56762 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: José Fernanda - Weerloos
Toevallig stond er vandaag een interview met de schrijfster in De Volkskrant.

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden