- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Wentelteefjes van speltbrood met geprakte blauwe bosbessen en bramen”. “Asperges met hardgekookte eieren, parmezaan en citroen”. “Risotto met courgettebloemen”
Hm, en dat maak jij zelf wel eens klaar?
Ik heb hier mensen die vinden dat ik maar 'gewoon' moet doen.
Dettie schreef : Asperges als lunch vind ik ook wel érg luxe.
Wij vinden het al een enorme traktatie als we Asperges met ham en eieren 's avonds eten (met botersausje). Dat gebeurt 1 tot 2 x per jaar.
Wentelteefjes zijn op zich natuurlijk niet echt luxe. Eigenlijk was dat vroeger gewoon oud brood opmaken. Brood in de melk beetje kaneel erop en dan bakken en dan een beetje suiker... heerlijk! En je hoeft ze niet van speltbrood te maken. Bramen groeien hier volop en er is een tijd dat je ze mag gaan plukken, dus dat is ook niet zo ongewoon. Maar door het zo te presenteren (speltbrood én bosbesen én bramen) maken ze het ongewoon.
Die courgettebloemen zijn in mijn ogen ook wél apart, daarvoor moet je zelf een tuin hebben lijkt me. Ik heb ze hier tenminste nog nooit te koop gezien. Maar ja, Engelse mensen hebben vaak wel een eigen tuin bij hun eigen cottage... *zucht* zo leuk...
Dettie
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen