Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Janneke Vreugdenhil - Eten als medicijn- hart

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105809 door marjo
We hebben allemaal een hart...dus...

Lees meer: www.leestafel.info/janneke-vreugdenhil

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105810 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janneke Vreugdenhil - Eten als medicijn- hart
Ik ben er uit eigen ervaring van overtuigd dat voeding het allerbelangrijkste is om je lijf goed te laten functioneren.

Als je diesel in een gastank stopt weigert de motor ook, en zo is het met je lijf ook, als je er troep in stopt gaat het stuk.

Dettie

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105850 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Janneke Vreugdenhil - Eten als medicijn- hart
Toch: er zijn meer manieren waarop je het goed kan doen. Ook om het verkeerd te doen overigens.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105858 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Janneke Vreugdenhil - Eten als medicijn- hart
Welke manieren?

Persoonlijk heb ik gemerkt dat goede voeding essentieel is. Speciale diëten hebben me - zonder medicijnengebruik waar ik vaak zieker van werd - behoorlijk door pittige ziektes heen geholpen.

Dettie

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #105861 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Janneke Vreugdenhil - Eten als medicijn- hart
Voor de ene mens is het vermijden van vet beter dan het vermijden van koolhydraten of eiwitten.

En of nu een voedingspatroon met (veel van) deze voedingsstoffen per definitie slecht is, dat is ook niet zo. Het gaat er om dat je met mate de slechtere voeding eet. Dat je er een goede mix van maakt.

Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden #106123 door dettie
Ik geloof er niet zo in wat jij schrijft.

Zelf vermijd ik koolhydraten omdat ik diabetes 2 heb. Met medicijnen maak je het alleen maar erger en moet je op het laatst spuiten enz. Met alle gevolgen van dien.

Slecht eten is gewoon altijd slecht. Ook al maak je er een mix van. Dit is een beetje recht praten wat krom is.

Af en toe een broodje hamburger, af en toe een gebakje, af en toe wat chips, af en toe chocola, af en toe echte cola, af en toe een nagerecht met veel suiker en slagroom... al die af en toetjes maken het uiteindelijk toch een probleem in de vorm van zwaarlijvigheid, mogelijke diabetes, hartkwalen enz. Ik zeg niet dat iemand dat niet mag eten hoor. Maar het is en blijft slecht.

Opletten is natuurlijk altijd goed, maar een mix maken is niet echt wat bijdraagt aan een goede gezondheid.

Daar heb ik teveel van gezien en zelf meegemaakt.

Het boek heet ook niet voor niets Eten als medicijn.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.525 seconden