- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Renate schreef : [...]waarom nu, en waarom niet veel eerder?
De oudere transgenders die ik in mijn tijd ontmoette, kon ik beter begrijpen, omdat het toen toch nog iets was dat heel erg onder de radar zat. Het vinden van de juiste wegen was veel lastiger. Nu word je bijna doodgegooid met transgenders op TV.
[...] Ik zie het dan bijna als een soort midlife-crisis. De een koopt een leren jack en een motor en de ander gaat verder op dit pad.
In mijn recensie staat:
"Ze leert dat zij tegenover de buitenwereld zich anders moet voordoen dan wie zij echt is. Het wordt als het ware een tweede natuur. Ze mengt zich tot een bepaalde hoogte in gesprekken, op een manier waarvan ze weet dat het geaccepteerd wordt. Maar dan nog zit haar gevoeligheid en intelligentie haar in de weg. Wat voor haar duidelijk is en doorzien wordt, wordt door anderen niet gezien. Als zij wat vertelt of aanraadt doen haar woorden er niet zo toe terwijl een ander, die in andere bewoording hetzelfde vertelt, wél gehoord wordt."
Waarom stikt de een al als hij of zij 20 is en de ander pas als hij of zij 50 is? Is er dan ook niet een soort angst in het spel om alles op te offeren? De baan, de relatie en dat soort dingen?
Ik heb ook oudere transgenders gekend, soms mensen die getrouwd waren en die na hun transitie gewoon bij hun vrouw bleven. Ik wil het begrijpen, maar helemaal lukt dat niet.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen