Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Coen de Kort - Moord en dat soort dingen (13+)

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74723 door marjo
Het moet echt in deze categorie, het is echt geen boek voor basisschoolleerlingen!

Er is een jeugdige 'proeflezer' en ik ben benieuwd wat die er van vindt!

Lees meer: www.leestafel.info/coen-de-kort

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74727 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Coen de Kort - Moord en dat soort dingen (13+)
Voor de doelgroep klinkt het inderdaad behoorlijk gewelddadig allemaal. Het verhaal zelf spreekt me absoluut aan.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74732 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Coen de Kort - Moord en dat soort dingen (13+)
Het boek heeft maar 32 pagina's zie ik, is het een soort stripboek Marjo? De cover heeft er namelijk wel weg van.

Bij Clavis twijfelen ze zelf ook over de leeftijd er staat: 12+ / NUR Fictie 13 - 15 jaar. Ik heb er maar 13 jaar van gemaakt.

Ik word wel weer een beetje boos waarom de schrijver van een jonge uitgeprocedeerde asielzoeker een crimineel hoofdpersoon maakt. Waarom niet gewoon een Vlaming of Nederlander. De vooroordelen liggen al met bossen op straat.

Dettie

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74733 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Coen de Kort - Moord en dat soort dingen (13+)
Dat had ik eerst ook, Dettie maar toen bedacht ik me dat de jongen juist door hierdoor een extra kwetsbaar persoon is. Er moet gewoon beter voor deze kinderen gezorgd worden, anders ontfermen de verkeerde personen zich over hen.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #74734 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Coen de Kort - Moord en dat soort dingen (13+)
Dan nog...

Ik doe de laatste tijd niets anders dan mensen verdedigen die niet in Nederland geboren zijn. De (voor)oordelen tegen deze mensen worden steeds erger, gewoon op niets af. Vaak hebben Nederlandse mensen van alles te vertellen over ze terwijl ze die ander niet eens kennen!

Maar "Deze crimineel is Leo Meijer. " schrijft Marjo en dat klikt erg Vlaams/Nederlands, en ik heb het boek niet gelezen, dus wie weet maak ik me boos om niks. Maar ik moest het toch even kwijt.

Dettie

10 jaren 2 maanden geleden #74738 door
Inderdaad.

Ergens is het toch ook gek dat je met nadruk moet vermelden dat er in Groningen 2 lesbiënnes zwaar mishandeld zijn door blanke mannen, omdat de vooroordelen nog altijd op de loer liggen. Als ik het zo zie heb ik een jaar of 35 geleden een paar keer nog aardig geluk gehad.

Tijd voor maken pagina: 0.504 seconden