Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kolet Janssen en Emy Geyskens - Sammy krijgt pleegouders 4+

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68063 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68078 door Annemarie
Eigenlijk jammer dat dit soort boekjes nodig zijn...

Vind je het begin niet te stereotiep met dat viezige huis en koekjes als ontbijt? Vaak is kindermishandeling/verwaarlozing juist heel verborgen en is het niet meteen een kwestie van een slecht ontbijt en een slordig huis.

<t></t>

11 jaren 1 week geleden #68096 door
Ik denk dat mensen kindermishandeling eerder associëren met een kind met blauwe plekken of iets dergelijks en het mag dus ook wel eens verteld worden dat er ook andere redenen kunnen zijn om een kind tijdelijk in een pleeggezin te plaatsen, bijvoorbeeld als de moeder duidelijk psychische problemen heeft.

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68097 door Annemarie
Daar ben ik het helemaal mee eens Renate. Ik bedoelde alleen maar dat er ook heel veel chaotische gezinnen zijn met volmaakt gelukkkige kinderen. Maar misschien wordt het anders allemaal te genuanceerd voor deze jonge doelgroep.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68101 door dettie
Dit boek gaat totaal niet over kindermishandeling. Ook niet echt over verwaarlozing. Het gaat over een moeder die het even niet meer trekt. Ze is heel moe, moet alles alleen doen. Ik wilde alleen eens anders beginnen, normaal gesproken begin ik met het verhaal en vertel daarna hoe de afbeeldingen zijn, nu begon ik eens met de afbeeldingen...

Het gaat echt om een kind te vertellen wat pleegouders zijn en wat een kind mag verwachten bij en van pleegouders. Komt dat niet goed over? want dan moet ik de recensie anders schrijven.

Dettie

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68102 door Annemarie
Dat komt wel goed over hoor. Ik dacht alleen wel even dat het kind verwaarloosd werd. Bedoel je dat dit meer een preventieve maatregel is?

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.486 seconden