Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johan Zonnenberg - Droom Janus/Branie Janus (15+)

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64702 door dettie
Een boek met twee gezichten...

Zie www.leestafel.info/johan-zonnenberg

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64704 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Johan Zonnenberg - Droom Janus/Branie Janus 15+
Wat leuk bedacht met die twee verschillende voorkanten en de twee verschillende Janussen. Origineel!

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64707 door marjo
Origineel is het niet, er is zeker nog een zo'n boek. Nou ja, twee maakt nog niet algemeen natuurlijk..

Maar welk boek was dat nu ook weer...

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64711 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Johan Zonnenberg - Droom Janus/Branie Janus 15+
Nog zo'n boek? Nu ben ik ook nieuwsgierig welke dat dan is!

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64713 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Johan Zonnenberg - Droom Janus/Branie Janus 15+
Ja er bestaan wel meerdere boeken met twee voorkanten maar dat zijn dan twee apart verhalen.

Dit is toch anders, het is een verhaal over dezelfde jongen, in dezelfde situatie, alleen is hij de ene keer een dromerige bescheiden jongen en de andere keer een braniefiguur. Dat was in de andere 'omkeer'boeken niet zo.

Dettie

die ook zit te denken welk boek dat ook alweer was waar Marjo het over heeft.

Het boek staat op Leestafel, maar waar...

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65019 door JohanZonnenberg
Beantwoord door JohanZonnenberg in topic Re: Johan Zonnenberg - Droom Janus/Branie Janus 15+
Excuus voor mijn late reactie, maar helpt dit?

Voor zover ik weet is deze verteltrant wel eens eerder gebruikt met twee verschillende personen - ondermeer Daan Remmerts de Vries met De Noordenwindheks, John Fowles met The Collector en Carol Shields met Happenstance; Carry Slee maakt er gebruik van in de ‘Your choice’-serie, en als ik juist ben geïnformeerd maakt Loes den Hollander in Wisselgeld ook gebruik van een dubbel perspectief - maar dit is nog niet eerder gebeurd met de twee kanten die één hoofdpersoon heeft.

Aan de ene kant is Januskop dus niet uniek, aan de andere wel - tot nu toe.

vr.gr.

Johan Zonnenberg

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.564 seconden