Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Andersen - Sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62995 door dettie
Van 13 september 2014 t/m 4 januari 2015 is er in het stedelijk museum Zutphen de tentoonstelling PRENTEN, PRENTEN, wát een prenten!

Het is een feestelijke prentenboekententoonstelling die in samenwerking met de Graafschap bibliotheken locatie Zutphen en het Stedelijk Museum Zutphen tot stand is gekomen.

Bij deze tentoonstelling staat het sprookjesboek van Andersen centraal.

Jan Jutte werkte vijf jaar lang aan de illustraties voor deze nieuwe uitgave en Dr. Annelies van Hees nam de vertaling voor haar rekening.

lees verder www.leestafel.info/archief/jeugd/hans-ch...an-andersen-andersen

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62996 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Andersen - Sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+
Wat leuk deze nieuwe versie! Wat een werk moet dat zijn geweest! Als kind kreeg ik dit sprookjesboek van mijn oudoom en het is altijd mijn favoriete sprookjesboek geweest. Sommige verhalen vond ik als ukkie nog best moeilijk en soms ook eng. De griezeligste afbeelding vond ik altijd die van de heks van de kleine zeemeermin. Dat was een soort gedrocht. De sneeuwkoningin vond ik ook eng. Ach, zoveel prachtige verhalen. Ik ga het boek - het valt inmiddels bijna uit elkaar - snel weer tevoorschijn halen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63003 door marjo
Zutphen, ach, vlakbij...

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63004 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Andersen - Sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+
Prachtig stadje. Leuk om er dan gelijk een dagje uit van te maken.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63012 door dettie

Annemarie schreef : Sommige verhalen vond ik als ukkie nog best moeilijk en soms ook eng. De griezeligste afbeelding vond ik altijd die van de heks van de kleine zeemeermin. Dat was een soort gedrocht. De sneeuwkoningin vond ik ook eng.

ja inderdaad sommige verhalen vond ik ook eng. Bij de zeemeermin had ik dat niet zo maar de sneeuwkoningin was best heftig

ja. Er waren nog wel meer verhalen die ik akelig vond maar die heb ik kennelijk uit mijn geheugen gewist. ;)

Dettie

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63013 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Andersen sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+
De geschiedenis van een moeder is ook een vrij heftig verhaal. Het verhaal van de zeemeerin is niet eng maar dat plaatje van de heks in mijn boek was dat wel.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.542 seconden