Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jean Philippe Rieu - Zingen met elfje Marie 5+

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59756 door dettie
Jean-Philippe Rieu componeerde twaalf fonkelnieuwe kinderliedjes, gebaseerd op de avonturen van Elfje Marie...

Lees verder www.leestafel.info/jean-philippe-rieu

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59758 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jean Philippe Rieu - Zingen met elfje Marie 5+
Die teksten die je citeert vind ik ook niet zo sterk. Dat van die "keurige stem" kan ik niet beoordelen want ik heb het niet gehoord natuurlijk.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59760 door marjo
Maar het is wel voor jonge kinderen, en willen die een liedje meeblèren dat moet de tekst simpel zijn en rijmen.

Die geven er niets om dat het niet mooi is. Makkelijk in het gehoor is belangrijker.

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59762 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jean Philippe Rieu - Zingen met elfje Marie 5+
Kan wel zijn dat makkelijker in het gehoor belangrijker is maar dit slaat gewoon nergens op.

Als iemand dan toch liedjes maakt, maak dan goede liedjes die evengoed makkelijk in het gehoor liggen.

Annie M.G. Schmidt kon dat wel. Dit is gewoon slecht.

Dettie

(die nog even namoppert haha)

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59768 door marjo
Ok, ok, maar de wereld zou saai zijn als er alleen maar Annie M G Schmidts waren, alleen maar Rembrandts, en alleen maar Rodins...

Lees meer
12 jaren 1 week geleden #59769 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jean Philippe Rieu - Zingen met elfje Marie 5+
ok, ok, maar ik zeg ook niet dat iedereen moet schrijven als Annie, wel dat Annie goede liedteksten kon maken. ;-)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.567 seconden