Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jan Vangansbeke - Grote recepten voor kleine chefs 8+

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58089 door dettie
Een prachtig verzorgd kookboek voor kinderen... alleen jammer dat ze geen rekening hebben gehouden met...

kinderen!

Zie www.leestafel.info/jan-vangansbeke

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58119 door marjo
Ik ben wel eens op zo'n kookprogramma gestuit voor junior chefs en echt, mijn ogen en oren puilden uit: wat die kinderen allemaal niet konden! Ze waren stukken beter dan ik..

Voor een bepaalde doelgroep -ik geef toe, niet alle kinderen - is dit waarschijnlijk een prima boek, want zij willen juist die uitdaging.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58121 door dettie
Heb je de recensie gelezen? (Daar staan meerdere dingen in waarom ik het niet goed voor kinderen van 8 jaar vind.)

Ik geloof onmiddellijk dat kinderen veel kunnen, maar dat zijn kinderen die al bekend zijn met koken.

Daar gaat dit boek niet van uit. Ik heb het tenminste niet kunnen vinden in de tekst en heb er echt naar gezocht.

Het is verder een érg leuk en mooi samengesteld kookboek, alleen niet voor kinderen van 8 jaar.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58134 door marjo
Het zijn van die typische 'kookdingen' waardoor ik denk dat het voor een kookfanaat - al is die jong - geen groot probleem vormen. Echt, heb jij al eens zo'n programma gezien?

Dit boek is denk ik een uitdaging, maar niet onoverkomelijk.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58135 door dettie
Ja voor kookfanaten zal het geen probleem zijn.

Maar als je voor een kind een kookboek maakt, ga je er niet van uit dat het kind al goed kan koken. Sterker nog, voorin het boek staan tips over pannen en messen e.d. Met daarbij de opmerking dat de echte koks dit niet hoeven te lezen, maar voor de beginner het toch wel erg handig is om te weten.

In een kinderkookboek laat je ook geen saus maken met morieljes, die rauw giftig zijn, pas als ze goed verhit zijn kun je ze eten. Gebruik dan champignons of oesterzwammen. Ook gooi je dan geen twee glazen witte wijn in die saus.

Weet een Nederlands kind wat bleu, a point, saignant of bien cuit... is?

Vind jij het normaal om in een kinderkookboek kinderen een baal erwten te laten doppen zodat ze 1 1/2 kilo! rauwe, verse erwten hebben, dat is nogal wat. (ik vermoed je antwoord al :-) )

En ja, ik heb veel van die kinderkookprogramma's gezien en die kinderen zijn echt geweldig, ik kan goed koken maar dat doe ik ze niet na, die hebben dit kookboek ook helemaal niet nodig.

Maar andere kinderen van rond de 8 jaar zullen bij de beschrijvingen in dit boek wel de nodige vraagtekens zetten.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58142 door marjo
Daarom denk ik dat dit geen boek is voor kinderen die koken 'wel leuk' vinden, maar dat het juist is voor die gepassioneerde kinderen, de 'kleine chefs'.

Maar ok, het had misschien duidelijk op het boek moeten staan, zodat ouders en kinderen zich niet vergissen en zich later bekocht voelen.

Tijd voor maken pagina: 0.519 seconden