Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Laura Vos: Ivanne (deel 1 De Titanium Uil serie) 13+

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49782 door marjo
Het is eigenlijk een heel leuk boek, maar als je belooft dat het gaat over een titanium uil en nachtmerries, en je weet daar na het lezen niets meer over, dan blijf je toch met een raar gevoel zitten.

Lees meer: www.leestafel.info/l-vos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49801 door Annemarie
Nou, doe mij maar gewoon mijn eigen hond van vlees en bloed. Ook al luistert hij voor geen meter. ;)

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49804 door marjo
Ha dat doet dit hondje ook niet! Je kan er overigens net zo mee knuffelen als met een echte hond: hij voelt warm en zacht aan!

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49833 door Annemarie
Het komt denk ik door het Titanium in de titel dat ik dacht aan robot-beestjes die koud aanvoelen. Maar dan nog: ik wil toch een echte.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49896 door lauraVos
Fijn dat mijn boek Ivanne deel 1 van De Titanium Uil hier is besproken, dank je wel voor de recensie Marjo.

Ik hoor soms dat men niet helemaal begrijpt wat De Titanium Uil precies voor een organisatie is. In het eerste deel blijft dat nog erg geheimzinnig.

In het tweede deel dat uitkomt in het voorjaar wordt dit uit de doeken gedaan.

Rexie is net een echt hondje en een beetje gestoord door de mislukte upgrade van Arvin.

De serie is bedoeld om na te denken over wat wel en niet mag/kan in de toekomst. In het eerste deel gaat Arvin experimenteren op Rexie met het intronnet, het internet van de toekomst. Maar hij is hierin niet de enige! De technologische ontwikkelingen spelen in deze serie een sterke een rol. Maar het is verpakt in een spannend avontuur waarin twee tieners de hoofdrol hebben. Zo kun je het dus lezen op twee niveaus. Met dit boek ga ik regelmatig naar scholen in heel Nederland, om te discussiëren over de toekomst.

Leuk om jullie meningen te horen, :P

<t>Lezen: het verleden en de toekomst van alle kennis</t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49908 door dettie
En voor ons leuk dat de schrijfster haar boek toelicht!

Het lijkt me moeilijk om zo'n belangrijk onderwerp om te zetten in een verhaal zonder betuttelend of moralistisch te worden. Zo'n boek met een geheven vingertje, waarin geschreven wordt pas op, kijk uit.. Ik denk dat zoiets ook niet werkt.

Maar kennelijk ben je er goed in geslaagd, gezien Marjo's recensie. Pakken kinderen jouw verhaal goed op? Of hebben ze verrassende interpretaties?

Marjo zal ook blij zijn met het bericht dat deel twee er aan komt, is zij weer helemaal uit de zorgen ;)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.661 seconden