Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Markus Zusak - De boekendief (va 15 jr)

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21598 door marjo
Markus Zusak - De boekendief (va 15 jr) werd gestart door marjo
Het verslag, daar moet ik nog wat op verzinnen, maar ik kan jullie wel vertellen dat ik dit weekend veel niet gedaan heb van wat ik wel had moeten doen... Gespijbeld dus om maar door te kunnen lezen in dit prachtige, boeiende en ontroerende boek. Ik doe het niet snel, maar hier kwamen de tranen...

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/archief/jeugd/markus-zusak-de-boekendief

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21631 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou Marjo, dat boek moet wat zijn!

Het staat weer genoteerd op m'n lange lijst.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21647 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat boek is zeker wat. Maar ook 575 pagina's..

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21733 door Sarah
Beantwoord door Sarah in topic Re: bericht
Je bent heel erg positief over dit boek, Marjo! Ik heb het boek ook in een ruk uitgelezen en vond het een goed verhaal, maar toch vond ik het af en toe een beetje te gelikt allemaal en de personen een beetje te mooi om waar te zijn. Ik vond ook dat er nogal krampachtig geprobeerd is om het verhaal een authentiek Duits sausje te geven en dat kwam af en toe wat gekunsteld over. Een vrouw die iedereen altijd maar weer Saukerl of Saumensch noemt. Dat ging mij op den duur irriteren. Had jij daar geen last van?
Laatst bewerkt doorSarah.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21757 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Nee. Ik vond dat Duitse sausje zoals jij dat noemt juist goed. Eerder te weinig, zie mijn kritiek op Mein Kampf, dan te veel.

Het is een manier om aan te geven dat het een vrouw was met een ruw bolster, maar een blanke pit.

Je vond het verhaal ongeloofwaardig? Ook daar had ik geen last van. Misschien was het hier en daar wat te sentimenteel, vooral daar waar de Dood mededogen toonde met zijn zieltjes, maar het is in eerste instantie toch een jeugdboek, dus vooruit.

Lees meer
18 jaren 4 maanden geleden #21760 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Heel mooi en enthousiast verslag, Marjo.

Heb de titel alvast genoteerd in mijn boekje.... voor betere tijden. Is wel een kanjer!

Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden