Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Daan Remmerts de Vries & Mark Janssen - Sneeuwwit 6+

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101493 door dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101496 door marjo
Bij dit soort initiatieven vraag ik me af: waarom is het verhaal opgehangen aan een bekend figuur?

Is dat impliciet kritiek op die traditionele verhalen? Denken ze dat het niet interessant genoeg is als je een anoniem meisje neemt als hoofdfiguur?

Niet dat het geen leuk verhaal kan zijn, dat neem ik meteen aan.

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101499 door dettie
Misschien om de vrouw eens anders neer te zetten? In het sprookje van Grimm is Sneeuwwitje een dociel wezentje dat maar wat doet en geen eigen mening heeft. In dit boek wordt ze een zelfstandige meid. Dat juicht ik van harte toe.

Dettie

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101502 door marjo
Natuurlijk. Maar dat hoeft toch geen Sneeuwwitje te zijn? Een Annie of Toos is ook goed?

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101504 door dettie
Bij Annie of Toos is het effect weg. Iedereen kent Sneeuwwitje en het is juist het effect dat zij nu eens neergezet wordt als een méns, en niet als een lief popje dat het verhaal zo leuk maakt. Het is grappig dat het Sneeuwwitje die je kent ineens een mondige dame wordt, dat is juist het aparte van dit verhaal. Bij Annie of Toos was het een gewoon verhaal over een jonge meid die eerst alles over zich heen liet komen en later geleerd had om haar mond open te doen.

Dettie

Lees meer
4 jaren 3 maanden geleden #101508 door marjo
Dat zien we dan anders. Ik denk niet dat er voor mij meer impact is. Of dat voor kinderen het geval is vraag ik me ook af.

Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden