Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mara Heijbrands - Vrouwen, zussen, minnaressen

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71692 door dettie
Dit verhaal draait om vier personen, te weten Nora en haar zus Heleen en Constance met haar zus Rianne.

De conservatieve oudste zussen Nora en Constance zijn de carrièrevrouwen van het stel, ze zijn bereid heel ver te gaan om hun doelen te bereiken. Heleen en Rianne zijn de vrijgevochten meiden met bijna volwassen kinderen.

Lees verder www.leestafel.info/mara-heijbrands

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71697 door marjo
Het speelt in deze tijd? Ik weet niet of je meekrijgt hoe het komt dat die zussen conservatief zijn? De achtergrond? De tijd? Of gewoon karakter?

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71703 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Mara Heijbrands - Vrouwen, zussen, minnaressen
Nee het speelt in de jaren dat er nog geen mobieltjes waren etc. Er werd nog vanuit een telefooncel gebeld. Maar die tijd doet er niet echt toe voor het verhaal. Die zussen gedragen zich conservatief, keuren alles wat een beetje anders dan anders is, helemaal af. Die zoenende zussen zijn dan ook vreselijk! :D

Dettie

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71715 door marjo
Als jij niet het idee krijgt dat het mede aan de tijdsgeest ligt dat de zussen zo denken, dan zal dat wel niet. Het zou anders wel aangegeven worden door de schrijver denk ik.

Maar tegelijk denk ik: als het inderdaad van zoveel decennia terug is, dan waren er toch meer, veel meer mensen die dachten zoals zij!

En dan was het zoenen onder vrouwen iets dat 'men niet deed', dus afgekeurd werd.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71722 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Mara Heijbrands - Vrouwen, zussen, minnaressen
Er zijn nu nog hele groeperingen mensen die zoenende vrouwen afkeuren :D

Maar ik denk dat het verhaal zich in de jaren 80-90 speelde, de hippietijd was al geweest en daarna was alles al een stuk vrijer. Vrouwen aan de pil, baas in eigen buik enz. Heleen had al voor 'schandalen' gezorgd. Iedereen was nu ook op de hoogte van haar relatie met Hans een oudere getrouwde oudere man. Dat werd wél toegestaan door de familie en de kinderen van Heleen. Constance en Nora waren gewoon bang voor hun eigen hagje, bang dat Heleen en Rianne voor een schandaal zouden zorgen.

Het zijn gewoon erg stijve, keurige, zeer egoïstische dames.

Dettie

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71727 door marjo
Dat kan natuurlijk ook. Mensen die je niet aardig vindt vaak.

Tijd voor maken pagina: 0.506 seconden