Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54949 door Annemarie
Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht werd gestart door Annemarie
Een prachtig boek voor jong en oud. Over het loslaten van iemand waar je heel veel van houdt.

Lees mijn recensie: www.leestafel.info/p-ness

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54954 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht
Die combinatie van schrijvers is wel erg aanlokkelijk. Is het voor volwassenen bedoeld, of staat er dat niet bij?

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54958 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht
Het boek heeft diverse prijzen voor jeugdboeken in de wacht gesleept maar het is eigenlijk geschikt voor alle leeftijden. De uitgever wilde het graag in de rubriek voor volwassen en daar kan ik me prima in vinden. Het kan allebei.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60855 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht
Eerlijk gezegd ben ik heel blij dat jij een verslag hebt gemaakt, nu hoef ik niet- ook al doe ik het voor mezelf (ik heb geen recensie-exemplaar)

Het staat buiten kijf dat Patrick Ness een goede schrijver is, en het verhaal zit uitstekend in elkaar. De vormgeving is ook prachtig, fantastische tekeningen!!!

Dus...waarom heb ik herhaaldelijk gedacht: dit lees ik niet verder?

Het is het verhaal. Het draait om een zieke moeder, erger nog, eentje die op sterven ligt. En om een schuldgevoel dat de jongen beheerst, zodanig zelfs dat zijn dromen er door beheerst worden. Ik heb een gruwelijke hekel aan tranentrekkers, en dit is er eentje van 100% . Dat wekt bij mij ergernis op, geen tranen.

Lees meer
11 jaren 11 maanden geleden #60860 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Patrick Ness - Zeven minuten na middernacht
Bij mij wekte het een flinke hoeveelheid tranen op hoor! Toch vond ik het juist geen tranentrekker, gewoon een heel mooi en integer verhaal.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61838 door Annemarie
Zojuist is door de uitgever bekend gemaakt dat Patrick Ness met dit boek de Gouden Lijst heeft gewonnen in de categorie Vertaalde Literatuur. Hij ontvangt de prijs samen met de vertaalster van het boek, Manon Smits.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.533 seconden