Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

João Ricardo Pedro: Jouw gezicht zal het laatste zijn

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54902 door marjo
Verrassend boek, over Portugal. Over een jongeman die getekend is door het verleden van zijn familie.

Geschreven in een onnavolgbare wervelende stijl.

Lees meer: www.leestafel.info/joao-ricardo-pedro

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54903 door dettie
Nou Marjo dat heb je knap verwoord, ik heb het boek net uit en vroeg me inderdaad af, wat heb ik nu gelezen?

Is het een verhalenbundel? Of toch een roman over Duarte Mendes?

Ik zat me ook al af te vragen, hoe schrijf je hier in vredesnaam een recensie over, nou zoals jij gedaan hebt.

Maar ja, ik zal toch ook een poging wagen, zit er al een paar dagen over na te denken, hoe verwoord je dit.

Echt knap zoals jij het vertelt.

Dettie

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54905 door marjo
Dank je, het was inderdaad lastig. Dit boek moest niet 'blijven liggen', zoals wel eens gebeurt. Nu zat het nog in mijn hoofd. Had ik het een paar dagen laten liggen dan was de samenhang weg, en die heb je toch nodig voor een verslag.

Als nu alleen de sfeer overblijft is dat niet erg.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54915 door dettie
Nou ik heb ook maar een poging gewaagd, moeilijk, moeilijk.

www.leestafel.info/joao-ricardo-pedro

Dettie

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54916 door marjo
Ja. Ik heb ook dat gevoel, dat het hier Literatuur betreft; ik heb zitten twijfelen of er misschien een symboliek in zit: staan de personages en wat er gebeurt voor iets wat met het land of de geschiedenis van Portugal te maken heeft? Ik weet daar te weinig van, maar het zou me niet verbazen.

Tegelijk zou het zomaar een beginneling kunnen zijn die zich nu verkneukelt omdat hij flink heeft zitten husselen met zijn tekst en de lezer lekker laat raden.

Ook om daar achter te komen moet je het boek vaker lezen. En een tweede boek afwachten.

Lees meer
12 jaren 8 maanden geleden #54925 door dettie
Ja Ik vind het ook Literatuur.

Het boek roept gewoon om herlezing en dan rustig en kalm lezen met google erbij en veel opzoeken.

(Dan weten we ook gelijk of hij ons in het ootje heeft genomen.)

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.539 seconden