Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Maarten 't Hart - De zonnewijzer

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden - 17 jaren 4 weken geleden #557 door dettie
Maarten 't Hart - De zonnewijzer werd gestart door dettie
Het boek wordt zowel roman als thriller genoemd en is het vervolg op De kroongetuige hoewel het heel goed apart gelezen kan worden.

Het is een ontspannend en bij tijden hilarisch verhaal.

Roos Berczy de vriendin van Leonie Kuyper is overleden aan een zonnesteek.

Leonie erft alles van Roos mits ze voor de katten van Roos zorgt. De notaris dringt er op aan dat Leonie in de flat van Roos gaat wonen zodat er zo weinig mogelijk voor de katten veranderd.

Lees verder:

www.leestafel.info/maarten-t-hart

Dettie
Laatst bewerkt 17 jaren 4 weken geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden #558 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: bericht
Hallo Bernadet, ik vond de Zonnewijzer een heel mooi boek. Het was mijn 1e boek van Maarten 't Hart en heb daarna meer van hem gekocht.

Ook ben ik door de Zonnewijzer (toch spannend) weer met thrillers begonnen.

Groetjes

Gery

<t></t>

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden #559 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja leuk boek he. Ik was eigenlijk verrast door de humor!

En inderdaad was het spannend maar niet eng, zenuwslopend spannend.

Het was ook mijn eerste boek van Van 't Hart en ga er zeker meer lezen. Lizzy is volgens mij ook een liefhebber van zijn boeken.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden - 21 jaren 10 maanden geleden #560 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Duitse tv verfilmt boek Maarten ’t Hart

De Duitse publieke televisiezender ZDF verfilmt een roman van Maarten ’t Hart. De opnames voor de verfilming van De zonnewijzer zullen in de Noord-Duitse steden Flensburg en Hamburg plaatsvinden. Het is de eerste keer dat een boek van ’t Hart in Duitsland wordt verfilmd.

Het was hoofdrolspeelster Mariele Millowitsch zelf die met het idee voor de verfilming kwam. Nadat de populaire Duitse actrice het boek had gelezen, raakte ze direct enthousiast. Het kostte volgens haar nog wel wat moeite om ’t Hart te overtuigen de rechten voor de verfilming te verkopen.

De roman uit 2002 was een vervolg op De kroongetuige. Millowitsch speelt in de ‘krimikomedie’ de hoofdpersoon Leonie Kuyper, die nadat haar beste vriendin Roos aan een zonnesteek overlijdt, in haar huid kruipt. Ze doet dat omdat ze Roos heeft beloofd voor de katten te zorgen.

Het is de vierde roman van ’t Hart die wordt verfilmd. Regisseur Ate de Jong verfilmde in 1981 Een vlucht regenwulpen en in 1989 bracht de Zweed Jon Lindstrom De kroongetuige naar het witte doek. Producent Rob Houwer is op dit moment bezig met een verfilming van Het woeden der gehele wereld.

(Bron: ANP 3-8-2004)
Laatst bewerkt 21 jaren 10 maanden geleden doordettie.

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden #567 door lizzy
Beantwoord door lizzy in topic Re: bericht
"Het woeden der gehele wereld" is erg mooi, grappig en ook spannend. Ja, ik ben een grote fan van 't Hart. "De zonnewijzer" heb ik nog niet maar dat is een kwestie van tijd.
Laatst bewerkt doorlizzy.

Lees meer
21 jaren 10 maanden geleden #576 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Hallo allemaal,

Ik heb bijna al zijn boeken tot een paar jaar terug (op essay bundels na) gelezen. Ik heb het altijd schitterend geschreven verhalen gevonden. Meerdere boeken ook meerdere malen herlezen. Alleen een jaartje of wat terug was 't Hart door zijn stof heen en begon hij zich te herhalen. Dat hij trouwens zelf al aangekondigd. Het woeden der gehele wereld was ook deels een herhalingsoefening en vond ik duidelijk minder. De laatste sterke roman van het 't Hart was voor mij Onder de Korenmaat. Nee, de boeken van de laatste jaren kunnen niet tippen aan Een vlucht regenwulpen, De droomkoningin, De Jacobsladder en de De steile helling om er maar een paar te noemen. Zijn korte verhalen bundels zijn ook zeer de moeite waard, zoals Mamoet op zondag.

Nee, nieuw werk (er is net weer een roman uit, waarover in de krant te lezen staat dat hij dit verhaal ook al weer heeft overgenomen uit een eerder voor de Bijenkorf geschreven novelle) van 't Hart ga ik niet meer kopen, ik koester mijn meter 't Hart op de boekenplank.
Laatst bewerkt doorRoel.

Tijd voor maken pagina: 0.422 seconden