- Ontvangen bedankjes 0
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Het is zéér deprimerend. Ik kan eigenlijk niets in het boek vinden dat (uiteindelijk) niet deprimerend is. Zelfs de relatie tussen de hoofdpersoon en zijn oudere broer, terwijl de nadruk ligt op voorvallen waarbij zijn broer hem te hulp is geschoten, is op de een of andere manier weinig positiefs in terug te vinden.Dettie schreef : ...dat het boek erg deprimerend is.
Het is prima te begrijpen, zonder dat je ook maar iets van Heidegger afweet, want het is (helaas) ook zo dat je heel veel zult herkennen in het boek. Absoluut geen geschikt boek (nu) als je toch al gevoelig bent voor winterdippen enzo.Dettie schreef : Is dit boek van Rourke wel goed te begrijpen?

Of het boek iets toevoegt, hangt af van hoe je zelf naar de wereld om je heen kijkt. Voor anderen kan ik (daarom) het antwoord niet geven, maar wel voor mezelf en dan is het een aarzelend 'nee', gevolgd door een minder aarzelend 'ja'. Het geeft me geen andere kijk op de wereld, maar het is wel een knap geschreven boek en is vooral een interessante interpretatie van Heidegger's filosofie. Die beide laatste zaken maken dat ik het me zeker zal blijven herinneren. Vooral het einde van het boek zal me bijblijven, maar daar ga ik niets over vertellenDettie schreef : Vind je dit boek in die zin iets toevoegen? Zet het je aan het denken of zeg je nee, het is alleen erg deprimerend en het breekt eerder af dan dat het iets toevoegt. (Ik hoop dat ik een beetje te begrijpen ben)
...
Zit in dit boek van Rourke humor? Of is het alleen deprimerend?
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen