Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jan Wijnen: Het kwade amen (debuut)

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden - 17 jaren 1 maand geleden #2806 door marjo
Jan Wijnen: Het kwade amen (debuut) werd gestart door marjo
Negen verhalen, over hoe men met verlies omgaat. Typisch: behalve genomineerd voor de Debutantenprijs, is dit ook genomineerd geweest voor de Gouden Doerian! Niet terecht vind ik.

Toevoeging van 20 mei: ik zei al dat een nominatie voor de Gouden Doerian niet terecht was..Nu blijkt dat ik een grove fout gemaakt heb, want het is helemaal niet genomineerd!! Sorry, vooral excuses aan de schrijver..

Lees het verslag...

www.leestafel.info/jan-wijnen
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2810 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik vind het wel ontzettend leuk dat je dit doet Marjo, al die genomineerde boeken lezen.

Dit boek lijkt me wel aardig maar net als jij ben ik niet echt gek op verhalen.

(Die gouden doerian is in alle opzichten een lachertje geweest volgens mij.)

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2821 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Als je niet gek bent op verhalen, en je prijst het boek desondanks dan wil dat wat zeggen hè..Er liggen hier nog verhalenboeken waar ik wel aan begonnen ben, maar waar ik nog niet verder ben dan de eerste helft..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2823 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Jazeker wil dat wat zeggen! En dat maakt ook wel nieuwsgierig maar ik denk dat jij het ook hebt als iemand zegt het zijn verhalen dat het al gauw afstoot, niet aanmoedigt in ieder geval omdat je niet van verhalen houdt.

Bij mij gaat dat in ieder wel geval zo. Ook al vind ik een schrijver goed en ik zie dat het verhalen zijn dan zal ik het boek niet snel meenemen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2825 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Klopt hier ook wel, maar ja, dit was nu eenmaal een nominatie. Sterker nog: er zit nog een andere verhalenbundel bij..
Laatst bewerkt doormarjo.

21 jaren 1 maand geleden #2971 door
Beantwoord door in topic het kwade amen
beste marjo,

bij toeval stuitte ik op je bespreking van het kwade amen.

bedankt voor je vleiende commentaar. In aansluiting op wat je schrijft over verhalen verwacht ik dat de nominatie voor de debutantenprijs het hoogst haalbare is voor mij. De meeste mensen lezen immers liever romans.

Ik heb twee vragen.

De eerste doordat ik verrast ben over die zgn nominatie voor de gouden doerian: hoe kom je aan die informatie, want naar mijn beste weten is daar nooit sprake van geweest.

De tweede is inhoudelijk: je schrijft dat sommige van mijn verhalen kop noch staart hebben. Omdat ik vreselijk nieuwsgierig ben naar hoe lezers mijn verhalen lezen, zou ik je willen vragen om die verhalen te noemen en aan te geven waarom je dat vindt. Ik begrijp dat ik je opzadel met een hele hoop werk, omdat vragen nu eenmaal makkelijker is dan antwoorden. Maar als je de tijd zou willen nemen zou ik je dankbaar zijn, en ik beloof dat ik je dan ook een reactie stuur.

Met hartelijke groet. Jan wijnen.

Tijd voor maken pagina: 0.540 seconden