Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31915 door marjo
Ach, wat zal ik zeggen. Deze schrijfster hoeft niet meer, en het boek kan gauw weg.

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/frederique-hebrard

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31928 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Dit vond ik bij biblion

Goedgeschreven roman in de ik-vorm waarin gelovig zijn en het protestantisme en het katholicisme een grote rol spelen. 'Een oecumenisch sprookje', citeert de achterflap uit een recensie.

De Franse schrijfster (1927), die een aanzienlijk oeuvre op haar naam heeft staan, ontving voor 'Le Harem' le Grand Prix du roman de l'Academie Francaise. In haar autobiografische roman 'Le gouter chez Dieu' (1993) onthulde zij haar overstap van het protestantisme naar het katholicisme.

Toch een redelijk bekende en gewaardeerde schrijfster dus.

Ik ken haar boek 'Terug naar de Provence' van naam en dacht eigenlijk dat van dat boek een verslag op de site stond maar nee.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31934 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht

Ach, wat zal ik zeggen. Deze schrijfster hoeft niet meer, en het boek kan gauw weg.

Ik heb Hébrard allang geleden aan de kant gezet, de boeken zijn inmiddels het huis uit.

Toch knap van je Marjo dat je er een verslag van hebt gemaakt, ik zou het niet hebben kunnen opbrengen.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31936 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nou dat is duidelijk! Jullie maken me niet echt enthousiast moet ik zeggen :D

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47190 door Marianka
Beantwoord door Marianka in topic Re: Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen
Ik ken dit boek niet, maar om de schrijfster nu meteen af te wimpelen, omdat dit verhaal mogelijk niet interessant is - het prikkelt mij om enig tegengas te geven.

Ik heb van haar "Het laatste feest"gelezen, een familie-epos dat zich afspeelt in de Camargue, een streek in Frankrijk, beroemd om zijn paarden en stieren. Maar het verhaal gaat vooral over sterke vrouwen en er zitten af en toe zulke treffende passages in, die je pats boem midden in je hart raken, zo treffend. Dat vond ik tenminste en ik vond het ook een van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb. Maar misschien ben ik oversentimenteel.

Lees en huiver (grapje).

Marianka

<t></t>

Lees meer
13 jaren 10 maanden geleden #47195 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Frédérique Hébrard: Onder de kastanjebomen
Het is niet alleen op basis van een verhaal dat ik een schrijver ´afkeur´. Zeker als de stijl me bevalt, dan wil ik best een ander boek proberen. Maar die is me blijkbaar niet genoeg bevallen.

Tijd voor maken pagina: 0.565 seconden