Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Annelies Verbeke: Slaap!

Lees meer
21 jaren 7 maanden geleden #1369 door marjo
Annelies Verbeke: Slaap! werd gestart door marjo
Een liefdesverhaal in wel zeer originele vorm.

lees verder... klik hier www.leestafel.info/annelies-verbeke

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 7 maanden geleden #1374 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb het boek voor de helft gelezen Marjo. Ik raakte gelijk al geirriteerd door het meisje, dat echt zat te klieren omdat ze niet kon slapen. Mensen lastig vallen en zo.

Verder moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet erg in de stemming er voor was. Dat heeft ook z'n invloed natuurlijk.

Groet

bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 7 maanden geleden #1376 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wat Maya betreft heb je gelijk, zij is een irritante meid, en de vraag is in hoeverre dat door slaapgebrek komt. Ergens in het boek wordt wel gesteld dat je psychotisch kan worden door te weinig slaap.

Maar Benoit is een lieve man..

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5639 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ja, ik heb het boek gisteren uitgelezen. Tja, wat zal ik zeggen. Er zijn mensen hier die het erg mooi vonden en er zijn mensen die het niets vonden. Dit lijkt een van de boeken die Virginia Woolf ooit eens beschreef met: de meeste boeken creeren vrienden en vijanden.

Persoonlijk, ben ik er niet zo van onder de indruk als de pers. Het verhaal is toegankelijk geschreven, dat is zeker, en de woordkeuzes zijn bij tijden elegant. Aan de andere kant zit er soms iest dreinends in de stijl van schrijven wat je moet liggen. (a la Grunberg) Het verhaal is een klassiek gegeven: het is een liefdesverhaal, maar ik vind het niet magistraal verwerkt. De structuur van het boek - verschillende persoons en tijds-perspectieven - laat weinig ruimte voor wat er echt gebeurd tussen Maya en Benoit. Ze zijn misschien samen in twee passages van het boek!

Dat gezegd, ik zal denk ik toch wel haar volgende boek lezen.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5641 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik vond de persoon van Benoit wel interessant, geloof ik. (het is al een tijdje geleden) maar of ik het volgende boek zal lezen? Ik betwijfel het. Eerst maar afwachten wat jij er van vindt Bart.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5643 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
In het archief las ik inderdaad, Marjo, dat je het zonder die Benoit een vervelend verhaal vond.

Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden