Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Elle Eggels - Het huis van de zeven zusters

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15188 door PetraO.
Het verhaal speelt zich af in een Limburgs dorp in de jaren veertig, vijftig en zestig van de vorige eeuw. Na de dood van de moeder - ze sterft in het kraambed door de nalatigheid van een zuipende vroedvrouw - verlaat de vader uit wanhoop zijn zeven dochters en zijn bakkerij. Martha, de oudste, probeert zo goed en zo kwaad als het gaat haar jongere zusters op te voeden en de bakkerij draaiende te houden. Ze bestiert zaak en huishouden met harde doch rechtvaardige hand.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/elle-eggels

PetraO
Laatst bewerkt doorPetraO..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15189 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb dit gelezen en het is niet blijven hangen. Erger nog: ook de korte inhoud brengt het niet terug. Dus waarschijnlijk ben ik het met je eens: lekker weggelezen, maar meer niet.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15215 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Ik vond dit indertijd wel een mooi boek. Ik was toen nog niet zo kritisch als nu :? Dus wat ik er nu van zou vinden.......
Laatst bewerkt doorberdine.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15220 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik weet dat het toentertijd de hemel in werd geprezen en dat ik vol verwachting begon aan dit boek en o o o wat viel het tegen.

Ik vond het ongelooflijk saai en ook de schrijfstijl (alle rare vergelijkingen zoals petra zegt) irriteerde me.

Er zat totaal geen vaart in het verhaal en het meest bizar vond ik de terugkeer van Martha, ze schoof zo weer bij haar zusters binnen.

Ik vind je verslag wel erg mooi Petra.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15228 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
Klopt, vaart was er ook niet. En al die terugkerende zusters waren eigenlijk ongeloofwaardig. Dat komt door de stijl, denk ik, dat alleen maar vertellen zonder ooit iets te tonen, waardoor je nooit dicht bij een personage komt. Je kan je dan niet inleven.

Bedankt voor het compliment!
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 2 maanden geleden #15229 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
ja dat is het Petra, alles bleef erg afstandelijk. Jammer want het gegeven is wel leuk. Zo'n bijna besloten club van zussen die naar de buitenwereld samen een muur vormen. Het is nog wonderbaarlijk dat er een trouwde!

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.473 seconden