Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

A.F.Th. van der Heijden - Het schervengericht

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden - 19 jaren 3 maanden geleden #14469 door PetraO.
In de nacht van 8 op 9 augustus 1969 werden in Hollywood Sharon Tate (de vrouw van Roman Polanski) en haar gasten afgeslacht door een bende, die daartoe de opdracht had van Charles Manson, hun leider.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/a-f-th-van-der-heijden

PetraO.
Laatst bewerkt 19 jaren 3 maanden geleden doorPetraO..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14470 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Knap dat jij je door dit boek heen gewerkt hebt, maar ..hoezeer ik ook de 'Tandeloze tijd' gewaardeerd heb..hier begin ik niet aan. Het onderwerp staat me niet aan. en de MoVotapes viel vreselijk tegen..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14471 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
De movotapes viel mij ook tegen, terwijl ik me jarenlang had verheugd op de nieuwe serie. Misschien herlees ik het toch nog eens, nu ik Schervengericht gelezen heb.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden - 19 jaren 2 maanden geleden #14473 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ongelooflijk dat je dit al gelezen hebt maar nog ongelooflijker is wat voor recensie je ervan weet te maken.

Het lijkt me geen makkelijk boek om te verwoorden.

Als ik het goed begrijp dan zegt A. F. Th. dat er altijd wel een waanzinnige opstaat om een bepaald soort/ras mensen uit te roeien?

En laat hij zien hoe mogelijkerwijs zo iemand die dat doet, denkt?

Dettie
Laatst bewerkt 19 jaren 2 maanden geleden doordettie.

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14474 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht

Dettie schreef : Als ik het goed begrijp dan zegt A. F. Th. dat er altijd wel een waanzinnige opstaat om een bepaald soort/ras mensen uit te roeien?

En laat hij zien hoe mogelijkerwijs zo iemand die dat doet, denkt?

Dettie

Nou, het is eerder zo dat je dit als lezer eruit kan afleiden, dat het motief op zich niet uitmaakt, er is altijd wel iets te verzinnen, maar op het eerste gezicht onbegrijpelijk geweld komt altijd en overal voor.

Wel schrijft A.F.Th. (hij legt het een van zijn personages in de mond) dat het beschrijven van geweld niet uit de weg moet worden gegaan, omdat je het daarmee juist onder tafel veegt.
Laatst bewerkt doorPetraO..

Lees meer
19 jaren 3 maanden geleden #14475 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Wel schrijft A.F.Th. (hij legt het een van zijn personages in de mond) dat het beschrijven van geweld niet uit de weg moet worden gegaan, omdat je het daarmee juist onder tafel veegt.

En er wordt geen tegengeluid gegeven? Dat beschrijven van geweld ook geweld uit kan lokken, mensen op idee kan brengen?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Tijd voor maken pagina: 0.482 seconden