Ursula Poznanski - Blind verleden
Ursula Poznanski - Blind verleden
Boeiend, zeker, en je leert er nog van ook. Maar haar jongerenboeken waren adembenemend en dat is deze niet.
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/u-poznanski
Lees meer: http://www.thrillers-leestafel.info/u-poznanski
Re: Ursula Poznanski -Blind verleden
En is dit dan haar tweede thriller? Het verhaal klinkt op zich wel aardig maar begrijp ik goed dat het regelmatig wat inzakt?
Inzakken is het woord niet. Ze bouwt het tergend langzaam op..
Oei, dat is niet altijd zo prettig. Dan moet het plot naast verrassend ook heel erg goed zijn.
Dat is het wel, maar voor je er achter komt waar je moet zoeken, ben je al op de helft. Niet dat die eerste helft niet boeit, maar het is wel veel poëzie.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand afhaakt, dat het je niet meer interesseert waarom er doden vallen.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand afhaakt, dat het je niet meer interesseert waarom er doden vallen.
Het kan boeiend zijn om lange tijd mysterieus te blijven maar het is dan wel zaak om de grens tussen mysterie en langdradig goed te bewaken. Als de helft van het boek ene beetje vaag blijft dan kan ik me voorstellen dat ik afhaak.
Probeer het, zou ik zeggen! Maar jij zou met het eerste boek 'Vijf' moeten beginnen, omdat je graag de privéverhalen volgt.
-
Ik vond 'Vijf' erg goed; Blind verleden staat op mijn verlanglijst van 'wil-ik-ooit-lezen'-boeken.
Gaat op mijn lijstje (waarmee ik onderhand het hele Nederlandse wegennet kan bedekken).Marjo schreef:Probeer het, zou ik zeggen! Maar jij zou met het eerste boek 'Vijf' moeten beginnen, omdat je graag de privéverhalen volgt.
Dan doe ik de kleinere wegen wel..
Goed hoor! Die kronkelweggetjes nemen ook heel wat kilometers in beslag.
Ik las onlangs het boek *Vijf* van deze auteur. Boek an sich was qua plot best origineel en het las ook wel leuk, maar ik vond het verder toch niet je-van-het helaas.
Re: Ursula Poznanski - Blind verleden
Ik ben er inmiddels in begonnen en ik ben heel benieuwd. Grappig om te zien dat er een gedicht van Wedekind in staat, gezien het feit dat Alma Mahler, over wier avontuur met Oskar Kokoschka ik pas heb gelezen, met hem getrouwd is geweest.
Dat is leuk als je zulke associaties krijgt. Ik had ze niet.
Tja, het heeft natuurlijk alles te maken met wat je net gelezen hebt. Ik associeer gemakkelijk.
En ik heb het boek uit. Ik vond het weer ongelofelijk spannend. De spanning wordt misschien langzaam opgebouwd, maar de interactie tussen de deelnemers in de Facebook groep vond ik heel erg de moeite waard. Ik heb me geen moment bij het boek verveeld en het boek heeft weer een ontknoping die je helemaal niet verwacht.