Nominaties spannend samenleesboek?
Nominaties spannend samenleesboek?
Gaan jullie nog wel een spannend boek samen lezen? Of liever ook niet meer?
Dettie
Dettie
Re: Spannend samenleesboek?
Bij een spannend boek is het niet zozeer een boek 'bespreken'. Voor mij is de meerwaarde dat ik soms toch boeken lees die ik anders niet zou pakken. Daarom heb ik ook altijd graag dat anderen nomineren...
Dan bij deze de oproep, hebben jullie nominaties voor een spannend samenleesboek?
Dettie
Dettie
Ik ga eens even nadenken over een boek om te nomineren.
Ik nomineer De toeschouwers van Hilde Vandermeeren. Ik ben namelijk benieuwd wat jullie ervan vinden. Van deze auteur heb ik ook het debuut gelezen en dat was echt heel erg goed. Het heeft ook de Hercule Poirot Publieksprijs 2013 gewonnen. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog gespannen bij dit tweede boek. Daarom misschien een mening van lezers die het debuut niet kennen? Ik heb het boek dus we kunnen het eventueel rondsturen.
Beschrijving:
Marion werkt als freelance webdesigner en doet in haar vrije tijd aan kickboksen. Door gebeurtenissen uit haar verleden houdt ze mensen zo veel mogelijk op afstand. Haar vriendin Dana moet voor haar werk naar het buitenland en vertrouwt Marion haar twaalfjarige dochter Chavi toe. Het meisje gaat op internaat naar een eliteschool in een bosrijke omgeving. Al snel heeft Marion het gevoel dat het daar niet veilig is. Dan wordt er in de school een moord gepleegd. Slaagt Marion erin om Chavi te beschermen? Of maakt ze dezelfde fout die ze vroeger al heeft gemaakt?
Beschrijving:
Marion werkt als freelance webdesigner en doet in haar vrije tijd aan kickboksen. Door gebeurtenissen uit haar verleden houdt ze mensen zo veel mogelijk op afstand. Haar vriendin Dana moet voor haar werk naar het buitenland en vertrouwt Marion haar twaalfjarige dochter Chavi toe. Het meisje gaat op internaat naar een eliteschool in een bosrijke omgeving. Al snel heeft Marion het gevoel dat het daar niet veilig is. Dan wordt er in de school een moord gepleegd. Slaagt Marion erin om Chavi te beschermen? Of maakt ze dezelfde fout die ze vroeger al heeft gemaakt?
Moeten we nog afwachten of iemand anders nomineert? Ik niet dus.
Misschien hebben Joanazinha, Renate of Inge nog boeken om te nomineren?
Dettie
Dettie
Re: Nominaties spannend samenleesboek?
Hadden we Slaap niet als spannend samenleesboek? Ik moet het eerst nog in de bibliotheek vinden.
Zullen we dan Slaap nog een maandje aanhouden als samenleesboek?
Geen idee. Voor de komende 3 weken heb ik als spannend boek:
De ijzeren kamer - Matti Y. Joensuu
Een boek dat zich in Finland afspeelt, dus ik ben heel benieuwd.
De ijzeren kamer - Matti Y. Joensuu
Een boek dat zich in Finland afspeelt, dus ik ben heel benieuwd.
Al zouden we deze Fin nemen, voor mij maakt het niet uit. Noch de Fin, noch 'de toeschouwers' is in onze bieb. Te vers van de pers?
Ik kan De toeschouwers rondsturen hoor. Geen probleem. Die Finse schrijver klinkt inderdaad ook goed.
Als je het mij vraagt: wacht maar even. Misschien krijgt Renate 'slaap' nog in handen.
Juli misschien aanhouden?
Juli misschien aanhouden?
Ik vrees het ergste voor Slaap. De exemplaren in de bibliotheek zijn uitgeleend tot:
5 augustus
15 juli
11 juli
19 juli
en 24 juli
Als ik over een week of 3 weer naar de bibliotheek ga, ik mag de boeken overigens 6 weken houden, is het mogelijk dat er een exemplaar thuis is, maar ik verwacht niet te veel.
5 augustus
15 juli
11 juli
19 juli
en 24 juli
Als ik over een week of 3 weer naar de bibliotheek ga, ik mag de boeken overigens 6 weken houden, is het mogelijk dat er een exemplaar thuis is, maar ik verwacht niet te veel.
Dan mag jij het zeggen: doen we er het boek van Annemarie tussendoor? Als dat eerst naar mij komt, duurt het ook wel even.
De ijzeren kamer - Matti Y. Joensuu dan maar als samenleesboek?
En dat jullie de Toeschouwer tussendoor doen?
Goed?
Dettie
En dat jullie de Toeschouwer tussendoor doen?
Goed?
Dettie
Ik heb ze geen van beiden, en de bieb ook niet.
Ha nou dat schiet ook niet op.
Dan zullen er toch nog andere boeken genomineerd moeten worden.
Dettie
Dan zullen er toch nog andere boeken genomineerd moeten worden.
Dettie
Heyhey... sorry voor de late reactie maar is hier superdruk. Tijdens de week gaan werken en in de weekends naar Nico om zijn huis helemaal leeg te halen want eind juli komen ze laminaat leggen. Het lezen en mijn energie staan op een heel laag pitje momenteel
(misschien ook omdat ik momenteel niet echt door "ik ben pelgrim kom").
Ze hebben boeken van Joensuu maar niet "de ijzeren kamer"
"De toeschouwer" hebben ze hier wel maar is momenteel ontleent tot eind deze maand.
En momenteel kan ik niet direct op een titel/schrijver komen om te lezen.
Dus met andere woorden... ik volg jullie keuze

Ze hebben boeken van Joensuu maar niet "de ijzeren kamer"
"De toeschouwer" hebben ze hier wel maar is momenteel ontleent tot eind deze maand.
En momenteel kan ik niet direct op een titel/schrijver komen om te lezen.
Dus met andere woorden... ik volg jullie keuze
Toch zou het misschien handig zijn als jij een keer zou nomineren? En dan een boek kiest wat je zeker hebt...
Dan doe ik niet moeilijk
dan flap ik er maar uit wat ik nu aan het doorworstelen ben
"Ik ben pelgrim" van Hayes Terri.
Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat.
De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek.
Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkt jonge vrouw is gevonden.
Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen.
En anders zal ik morgen moeten kijken wat er nog in mijn lijst staat en wat er te krijgen is in de bib.

dan flap ik er maar uit wat ik nu aan het doorworstelen ben

"Ik ben pelgrim" van Hayes Terri.
Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat.
De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek.
Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkt jonge vrouw is gevonden.
Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen.
En anders zal ik morgen moeten kijken wat er nog in mijn lijst staat en wat er te krijgen is in de bib.
Ik ben Pelgrim heeft lovende recensies. Het moet een goed verhaal en een goed plot hebben
Wel een dik boek zeg! 704 pagina's
Als jullie dit gaan lezen mogen jullie er wel 3 maanden voor uittrekken in plaats van 2!
Dettie
Dettie
Wel een dik boek zeg! 704 pagina's
Als jullie dit gaan lezen mogen jullie er wel 3 maanden voor uittrekken in plaats van 2!

Dettie
Dettie
Mijn hemel. Nou Inge..en hoever ben jij nu?
Als jij zegt 'doorworstelen' klinkt dat niet echt aantrekkelijk... 700 pagina's en niet echt vlot lezen, dat weet ik niet hoor, of ik dat wil.
Als jij zegt 'doorworstelen' klinkt dat niet echt aantrekkelijk... 700 pagina's en niet echt vlot lezen, dat weet ik niet hoor, of ik dat wil.
Het krijgt wel heel goede recensies Marjo, zelfs van mensen die er heel sceptisch aan begonnen.
Misschien moet je anders toch zelf ook maar nomineren?
Dettie
Misschien moet je anders toch zelf ook maar nomineren?
Dettie
Oudjes uit de 'ongelezen'kast of zo? Ik zal eens kijken.