Brad Thor - Zwarte lijst

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Annemarie

Brad Thor - Zwarte lijst

Bericht door Annemarie »

Big Brother is watching you.....

Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/brad-thor/
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Brad Thor - Zwarte lijst

Bericht door Dettie »

Best een ingewikkeld verhaal, of zie ik dat verkeerd, viel dat wel mee?

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja, het is een best ingewikkeld verhaal. Het is dan ook een veelomvattend onderwerp en dat valt denk ik ook niet veel eenvoudiger te vertellen. Het is gelukkig ook heel boeiend en daardoor blijft het verhaal heel goed leesbaar.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Het verhaal dat klokkenluider Edward Snowden wereldkundig maakte is dus nog maar het topje van de ijsberg. Auteur Brad Thor is een expert op het gebied van terrorismebestrijding. Hij weet waarover hij schrijft. In een spannend verhaal vol vaart, actie, geweld en een snufje romantiek legt Thor aan de lezer uit dat de mens te afhankelijk is geworden van het internet. Wie de macht heeft over het internet, heeft de macht over de mensheid. Digitale snufjes veranderen langzaam in digitale vijanden.

Ja maar als er geen stroom of batterijen zijn dan valt er ook weinig te internetten. Weg vijanden :D
Dus...

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Zonder internet zijn de vijanden weg inderdaad maar zonder internet zou de mensheid inmiddels flink in de problemen komen. Winkelvoorraden en apotheken zouden niet meer aangevuld worden etc. Alles wordt tegenwoordig via internet geregeld, voordat er een alternatief is bedacht is de chaos al compleet.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Waarschijnlijk ben ik naïef en denk dan ze zullen toch wel een noodplan hebben mocht internet uitvallen? :D
Ja chaos zal er zeker zijn. Maar ja sowieso als de stroom uitvalt is er chaos, we zijn er zo afhankelijk van geworden. Zelfs koffie zetten kun je dan niet want ook dat gaat niet meer zonder stroom. (er zullen vast nog mensen in het westen zijn die het ouderwets zetten maar die zijn wel in de minderheid denk ik)

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Volgens mij heb ik wel eens een artikel gelezen waarin stond dat het dan echt chaos wordt. Uiteindelijk past de mens zich heus wel aan maar voor het zover is, is alles in het honderd gelopen. Hulpdiensten kunnen tegenwoordig ook niet meer zonder internet.
Plaats reactie