En dat is waar ik zo van hou. Ik vind het heerlijk als een boek nog 'nadendert' dat je er nog een tijdje mee rondloopt.Dettie schreef: Ze willen meer bieden dan ontspanning bijv. je aan het denken zetten.
Dettie
En dat is waar ik zo van hou. Ik vind het heerlijk als een boek nog 'nadendert' dat je er nog een tijdje mee rondloopt.Dettie schreef: Ze willen meer bieden dan ontspanning bijv. je aan het denken zetten.
Ha ja, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel. Tolstoj, Dostojevski, Bordewijk, Frederik van Eeden enz. worden literair genoemd.Marjo schreef:Ja, prima thema! Er komen (toch nog) boeken langs die ik niet ken.
'boeken van de oude 'gevestigde' schrijvers, waarvan iedereen wel weet dat ze onder de noemer literatuur vallen.'
Nou gezien het citaat van vandaag is dat dan maar de vraag!
Haha ja die reactie verwachtte ik al.Marjo schreef:Of niet, ja, het is veel te ingewikkeld.
Je 'persoonlijke indruk' is denk ik te eenvoudig gezegd. Ik zal niet durven aanschuiven bij de jury. Wel als lezer maar niet als kenner.Marjo schreef:Je hebt gelijk: je persoonlijke indruk is vaak bepalend. Maar wat zegt dat dan over die toch wel 'elitaire' jury's?