X-files: wervelwind

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Plaats reactie
Marjo

X-files: wervelwind

Bericht door Marjo »

Hier maak ik geen verslag van. Het is de moeite niet waard.
Het is een slap verhaal over dieren en mensen die op gruwelijke wijze vermoord worden. De inspecteur die erbij gehaald wordt is ervan overtuigd dat er meer bestaat tussen hemel en aarde en hij is dan ook de enige die inziet dat er een natuurkracht aan het werk is. Maar die wordt geleid..door een mens.
Het is een verhaal in een omnibus, en ik las het voor de abc-lijst. Maar ik heb geen enkele interesse om ook de andere verhalen te lezen.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

haha dat is duidelijk! Het is 3 x niets! :D

Dettie
Marjo

Bericht door Marjo »

Toch literatuur, volgens Ariadne, maar dan wel van heel lage orde..
Roel

Re: X-files: wervelwind

Bericht door Roel »

Hallo Marjo,

Is dat een boekje naar aanleiding van de bekende serie X-files met specials agents Mulder en Scully?
Zo ja, die boekjes stellen inderdaad niks voor. Tegenwoordig is het helemaal "in" om een stand-in schrijver een boekje te laten schrijven naar de serie. Deze boekjes worden alleen geschreven om mee te drijven op het succes van de serie!
Ik zou zeggen kijk de serie. Ik heb de eerste drie seizoenen zelfs 3 maal gezien. En verder nog een paar keer het vierde en vijfde seizoen.

Marjo schreef:Hier maak ik geen verslag van. Het is de moeite niet waard.
Het is een slap verhaal over dieren en mensen die op gruwelijke wijze vermoord worden. De inspecteur die erbij gehaald wordt is ervan overtuigd dat er meer bestaat tussen hemel en aarde en hij is dan ook de enige die inziet dat er een natuurkracht aan het werk is. Maar die wordt geleid..door een mens.
Het is een verhaal in een omnibus, en ik las het voor de abc-lijst. Maar ik heb geen enkele interesse om ook de andere verhalen te lezen.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik was het niet van plan, Roel. Ik kijk nooit tv en dan ga ik zeker niet naar zo'n serie kijken..wie weet als ik ooit oud en bejaard ben en niet meer uit de voeten kan..
Je hebt gelijk dat het naar die tvserie geschreven is, en dat is duidelijk te merken.
Roel

Bericht door Roel »

Nooit tv! Dan is de hele tv-geschiedenis compleet aan je voorbij gegaan!
Ik was vroeger zo goed als tv-verslaafd, dat was rond mijn veertiende, toen ik keek ik heel veel tv. Ik heb zeker wel een band met tv, maar de kwaliteit van programma's is sinds de 90tiger jaren zo achteruit gehold, dat ik tegenwoordig nog alleen heel selectief kijk. Daarentegen kijk wel veel films en series. Ben ik dolop. Dat is aan de ene kant de grote concurrent van het boeken lezen, aan de andere kant zijn de twee vaker ook weet met elkaar verbonden. Hoeveel boeken worden niet verfilmd!
Maar series ook. Twin Peaks heb ik al een keer in zijn geheel op tv gezien en nu ben ik het op dvd aan het kijken. Grote presentatie van David Lynch. Net heb ik ook 12delen Zwarte Sneeuw achter de kiezen. Een serie geproduceerd door de ncrv met Tamar van den Dop in de hoofdrol. Een andere serie die ik grandious vond, is De kleine waarheid met Willeke Alberti. Alweer uit begin jaren zeventig, maar nog steeds zeer de moeite waard.
Ik ben trouwens van plan de banden (ik heb daarvan de videobanden) van die X-files opnieuw te gaan bekijken.

Marjo schreef:Ik was het niet van plan, Roel. Ik kijk nooit tv en dan ga ik zeker niet naar zo'n serie kijken..wie weet als ik ooit oud en bejaard ben en niet meer uit de voeten kan..
Je hebt gelijk dat het naar die tvserie geschreven is, en dat is duidelijk te merken.
Marjo

Bericht door Marjo »

Plannen heb ik ook genoeg, maar ik mis die tv echt niet. Er is niets dat me trekt. Ik heb overigens 'zwarte sneeuw' wel gezien, toen keek ik nog.
Maar er is al jaren niks meer waar ik voor wil gaan zitten, met uitzondering van het Grote Dictee en het Songfestival (ja lach maar..)
Ik heb het geduld niet meer..
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Ik kijk ook nooit t.v. alleen 's ochtends het journaal en ik kijk 2 voor 12 en ja het Grote Dictee kijk ik ook maar voor de rest vind ik het eigenlijk voor het merendeel een grote ergernis. ALS ik al eens kijk dan zet ik hem vaak halverwege uit of loop de kamer uit, dan wil ik het niet meer verder zien. Het enige wat ik altijd keek was Morse.

Dettie
Roel

Bericht door Roel »

Zwarte Sneeuw heb ik net dus op dvd gekeken. Prachtige serie. Hoe Tom Jansen die in coma geraakte vader neerzet, maar ook die scenes met de jonge Eva op de slee door sneeuw, zo mooi!

Nou, Marjo, eerder zijn tegenwoordig de artiesten die er optreden om over te lachen!

Marjo schreef:Plannen heb ik ook genoeg, maar ik mis die tv echt niet. Er is niets dat me trekt. Ik heb overigens 'zwarte sneeuw' wel gezien, toen keek ik nog.
Maar er is al jaren niks meer waar ik voor wil gaan zitten, met uitzondering van het Grote Dictee en het Songfestival (ja lach maar..)
Ik heb het geduld niet meer..
tiba

Bericht door tiba »

ik ben ook een fan van de x-files Roel :D .

Tiba.
Roel

Bericht door Roel »

Tegenwoordig kijk ik dus ook zeer selectief. Programma's als het uur van de wolf, meestal dan in de herhaling online. Natuurprogramma's wel.
En detectives als ik tijd heb zoals Morse, maar Frost, Waking the dead, Inspector Lynly e.a. Het NOS journaal zie ik bijna nooit meer. Af en toe kijk dan naar Tv maastricht en L1 journaal.

Dettie schreef:Ik kijk ook nooit t.v. alleen 's ochtends het journaal en ik kijk 2 voor 12 en ja het Grote Dictee kijk ik ook maar voor de rest vind ik het eigenlijk voor het merendeel een grote ergernis. ALS ik al eens kijk dan zet ik hem vaak halverwege uit of loop de kamer uit, dan wil ik het niet meer verder zien. Het enige wat ik altijd keek was Morse.

Dettie
Roel

Bericht door Roel »

Hé Tiba,

Dat is een verrassing!
Dus jij houdt ook van sci fi, vliegende schotels en buitenaardse wezens!
Ik heb de serie t/m het 5de seizoen gevolgd, daarna was voor mij de kracht uit de serie.
Ik ga weer opnieuw beginnen met de pilot, waar mulder en scully elkaar voor het eerst tegenkomen en scully haar eerste x-files-achtige ervaringen op doet! Zou ik er weer voor vallen of is de magie uitgewerkt na 3x kijken!

Trouwens, je bent niet de enige, wereldwijd heeft de serie miljoenen kijkers getrokken en nog.

groeten,
Roel

tiba schreef:ik ben ook een fan van de x-files Roel :D .

Tiba.
Roel

Bericht door Roel »

Omdat ik mijn videobandencollectie moest opschonen, ben ik weer beginnen met kijken naar die X-files. Al heeft het niet meer die impact van toen, het blijf ontzettend leuk en boeiend en uiteraard spannend om vol aandacht de episodes te volgen. Ik heb het eerste seizoen van 24 afleveringen al gezien en ookal weer 8 episodes van het tweede seizoen.
En de beeld en geluidskwaliteit is gelukkig nog uitstekend.
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat heb ik wel eens gehoord, ja, dat de kwaliteit van video achteruit gaat als je het laat liggen.. Zou wel jammer zijn, hier ligt ook nog zoveel. Voor als ik ooit geen zin meer heb om te lezen..
Roel

Bericht door Roel »

Dat valt dus reuzemee. De X-files seizoenen zijn uit 1994, dus al 14 jaar oud. Zelfs mijn voorbespeelde banden waar ik dingen van de tv heb opgenomen (1994/1995) zijn vaker nog verrassend goed.
Nou is er een periode geweest dat ik van de tv op gloednieuwe banden zat op te nemen, terwijl de koppen van de videorecorder gereinigd hadden moeten worden, iets dat ik niet wist. Deze banden, waar maar een keer mee is opgenomen, zijn allemaal slecht!

Trouwens Marjo, was jij niet degene die nooit tv keek! Dus je hebt allemaal programma's/films van de tv opgenomen op videoband, om nooit naar te kijken?

Marjo schreef:Dat heb ik wel eens gehoord, ja, dat de kwaliteit van video achteruit gaat als je het laat liggen.. Zou wel jammer zijn, hier ligt ook nog zoveel. Voor als ik ooit geen zin meer heb om te lezen..
Inge

Bericht door Inge »

Ik kijk TV als mijn hoofd niet meer naar lezen staat. Lekker zonder denken en moeite doen.... Films (sommige toch) vind ik de moeite waard van kijken. Maar dan het liefst geen films naar aanleiding van een boek. Daar ben ik al dikwijls in teleurgesteld geweest.
Frost, Cavanaugh, enz zie ik graag maar het is niet iets waar ik voor thuis blijf.
13 jaar geleden, toen ik in verwachting was van mijn dochter werd ik TV verslaafd. Ik mocht niets doen, moest zoveel mogelijk rusten en plat liggen. Ik zette de TV om 8 uur 's ochtends aan en hij bleef aanliggen tot 23 uur 's avonds. Ik keek zelfs naar verkoopprogramma's. :shock:
Achteraf heb ik echt moeten "afkicken".
Nu kijk ik selectiever. Maandag gekeken naar het eerste deel van Jane Eyre, gisteren de paardefluisteraar opgenomen.

Inge
Marjo

Bericht door Marjo »

Er was eens een tijd dat ik nog voor de tv zat..en toen kwam er een tijd dat ik nog wel interesse had, maar geen tijd, of een ander was me voor, en ik nam ze dus op. En daarna is mijn interesse zozeer afgenomen dat die banden nu allemaal stof staan te happen..
Roel

Bericht door Roel »

Hé Inge,

Nee zeg, zo drastisch is het bij niet!
Alles gaat bij mij door elkaar. Ik lees in een boek, heb dan zin om een film te kijken, dan kijk ik de film. Dat is vaak op de vrijdagavond, dat ik me verheug op een film. Over literaire verfilmingen gesproken. Ik moet nog altijd Tipping the velvet naar de roman van Sarah Waters kijken.
Dat is zo Inge. Het komt vaak voor dat literaire verfilmingen tegenvallen, maar ik heb gelukkig ook een boel goeie gezien. Ik denk aan Vanity Fair (serie voor tv), Dickens (vele goeie boekverfilmingen gezien), Wuthering Heights, Jane Eyre (beste versie met een jonge Timothy Dalton als de blinde landlord). Ja, Engelsche detectives kijk ik ook van haver tot gort.
Hoe is de nieuwe Jane Eyre?

Inge schreef:Ik kijk TV als mijn hoofd niet meer naar lezen staat. Lekker zonder denken en moeite doen.... Films (sommige toch) vind ik de moeite waard van kijken. Maar dan het liefst geen films naar aanleiding van een boek. Daar ben ik al dikwijls in teleurgesteld geweest.
Frost, Cavanaugh, enz zie ik graag maar het is niet iets waar ik voor thuis blijf.
13 jaar geleden, toen ik in verwachting was van mijn dochter werd ik TV verslaafd. Ik mocht niets doen, moest zoveel mogelijk rusten en plat liggen. Ik zette de TV om 8 uur 's ochtends aan en hij bleef aanliggen tot 23 uur 's avonds. Ik keek zelfs naar verkoopprogramma's. :shock:
Achteraf heb ik echt moeten "afkicken".
Nu kijk ik selectiever. Maandag gekeken naar het eerste deel van Jane Eyre, gisteren de paardefluisteraar opgenomen.

Inge
Roel

Bericht door Roel »

Maar Marjo, wie weet wat voor juweeltjes allemaal boven komen, als je de stof er vanaf geblazen hebt!

Marjo schreef:Er was eens een tijd dat ik nog voor de tv zat..en toen kwam er een tijd dat ik nog wel interesse had, maar geen tijd, of een ander was me voor, en ik nam ze dus op. En daarna is mijn interesse zozeer afgenomen dat die banden nu allemaal stof staan te happen..
Inge

Bericht door Inge »

Het is een 4-delige serie van de BBC van 2006.
Nou, net als zo dikwijls mis ik grote stukken die in het boek wel voorkomen. Zoals.... In het boek woont Jane een tijdje bij haar tante waar ze veel gepest wordt en doordat ze aan de dokter vertelt dat ze naar school wilt komt ze in een school voor meisjes.
In het eerste deel van die serie, wordt ze inderdaad gepest maar gaat ze naar het "weeshuis" omdat ze een "slecht" meisje is dat bezeten is door de duivel (volgens haar tante dan).
Dit deel sloot af met de brand in de kamer van Mr Rochester..... maar tot nu toe komt het er nog niet goed uit dat er "iemand" in de toren woont. Ze ziet een paar keer een rode sjaal aan het raam van de toren, ziet een personeelslid zo nu en dan die richting uitgaan, hoort zo nu en dan iets aan haar deur (de eerste keer stond de hond van Rochester aan de deur, de tweede keer is direct met de brand in de kamer van Rochester).....

Ik zit me al heel de tijd af te vragen..... was het niet zo dat het meisje aan wie Jane les gaf niet meer sprak na de dood van haar moeder?????
En.... in de serie heeft hij uitleg over "zijn" dochter.... Ze zou het kind zijn van een française waar hij een relatie mee gehad had en die het kind in de steek zou gelaten hebben. Hij zou haar dan geadopteerd hebben.....
Ik herinner me niet dat er in het boek daar zo naar gewezen werd.... Ik dacht dat er gewoon aangenomen werd dat de moeder overleden was.

Inge
Roel

Bericht door Roel »

Ja, dat zag in Nrc eergisteren. Ik vermoedde al dat het nieuwe adaptatie van het boek zou zijn.

Tja. wat er wel en niet in de verfilming/serie komt, hangt van de grilligheid van de scenarioschrijver/regisseur af.
En ook belangrijk sommige dingen laten zich niet verfilmen. Bv iets wat je in een boek kunt geheim houden, "door het niet te laten zien", valt bij film meteen door de mand!

O, zo goed heb ik het verhaal niet paraat! Ik zou dat in het boek moeten nakijken.

Inge schreef:Het is een 4-delige serie van de BBC van 2006.
Nou, net als zo dikwijls mis ik grote stukken die in het boek wel voorkomen. Zoals.... In het boek woont Jane een tijdje bij haar tante waar ze veel gepest wordt en doordat ze aan de dokter vertelt dat ze naar school wilt komt ze in een school voor meisjes.
In het eerste deel van die serie, wordt ze inderdaad gepest maar gaat ze naar het "weeshuis" omdat ze een "slecht" meisje is dat bezeten is door de duivel (volgens haar tante dan).
Dit deel sloot af met de brand in de kamer van Mr Rochester..... maar tot nu toe komt het er nog niet goed uit dat er "iemand" in de toren woont. Ze ziet een paar keer een rode sjaal aan het raam van de toren, ziet een personeelslid zo nu en dan die richting uitgaan, hoort zo nu en dan iets aan haar deur (de eerste keer stond de hond van Rochester aan de deur, de tweede keer is direct met de brand in de kamer van Rochester).....

Ik zit me al heel de tijd af te vragen..... was het niet zo dat het meisje aan wie Jane les gaf niet meer sprak na de dood van haar moeder?????
En.... in de serie heeft hij uitleg over "zijn" dochter.... Ze zou het kind zijn van een française waar hij een relatie mee gehad had en die het kind in de steek zou gelaten hebben. Hij zou haar dan geadopteerd hebben.....
Ik herinner me niet dat er in het boek daar zo naar gewezen werd.... Ik dacht dat er gewoon aangenomen werd dat de moeder overleden was.

Inge
Plaats reactie