Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Katharine Holabird & Sarah Warburton - Twinkel doet een wens 4+

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89054 door dettie
De kleine fee Twinkel doet haar naam eer aan, het boek glinstert je tegemoet en als je het boek openslaat begrijp je gelijk dat er nog veel meer getwinkeld gaat worden.

Lees verder www.leestafel.info/katharine-holabird

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89056 door marjo
Niet zo streng, Dettie. Soms mag het ook best gewoon alleen maar leuk zijn!

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89062 door dettie
Haha ik ben nooit echt streng. Zelf vind ik het gewoon erg glitterig allemaal maar roep ook dat kleine meisjes dit waarschijnlijk prachtig zullen vinden.

Maar ja sons mag je ook wel eens iets minder enthousiast zijn toch? :-)

Dettie

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89063 door marjo
Dat is zelfs heel normaal. Wij hebben ook onze eigen smaak.Als ik een boek 'minder' vind, denk ik: hoe zou de doelgroep het beoordelen? Ben ik zelf die doelgroep, dan ben ik negatiever dan wanneer het voor een andere groep is geschreven.

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89066 door dettie
Ja zo werkt dat inderdaad. Ik ben bij boeken voor volwassenen ook 'strenger' dan voor kinderen als het boek wel goed op het kind gericht is.

Bij kinderboeken let ik ook meer op goed woordgebruik/correcte taal en eventuele informatie/leermomenten of iets dergelijks. Bij boeken voor hele kleintjes ook op de eventueel pittige inhoud. Ik kreeg vaak mails van moeders met de vraag of het boek akelig afliep dus dat zet ik er nu maar bij.

Maar ik vind het wel altijd vervelend als ik niet zo gecharmeerd ben van een boek. Er zit zoveel tijd en werk in en met dat in je achterhoofd is het akelig om een minder positief verslag te schrijven.

Bij boeken voor volwassenen heb ik daar wel wat minder moeite mee.

Dettie

Lees meer
7 jaren 5 maanden geleden #89068 door marjo
Gek eigenlijk, want ik durf aan te nemen dat een schrijver er altijd echt voor gaat of het nu om een kinderboek of een boek voor volwassenen gaat.

Misschien is dat omdat een volwassene beter zelf kan oordelen? Hm, gezien het feit dat het volwassenen zijn die een boek kiezen voor een kind, kan dat ook niet.

Gewoon omdat het voor een volwassene moeilijker is je te verdiepen in de geest van een kind?

Ik weet niet of ik een verschil maak in beoordeling. Ik vind het denk ik net zo moeilijk als de schrijver om me in een kind te verplaatsen.

Tijd voor maken pagina: 0.615 seconden