Een spannende rechtbank/psychologische thriller van een auteur die weet waar ze over schrijft.
Lees mijn recensie hier: http://www.thrillers-leestafel.info/jilliane-hoffman
Jilliane Hoffman - De snijkamer
Re: Jilliane Hoffman - De snijkamer
Wel bijzonder dat de schrijfster zelf officier van justitie is geweest en van het werk van de FBI afweet.
Dat zal het verhaal flink geloofwaardig maken, zeker als bewijs geleverd moet worden zoals in dit verhaal, want zij weet precies hoe
de wet in elkaar zit én welke gaten er in de wet zitten.
Je brengt het weer spannend Annemarie, het is dat ik geen thrillers lees, maar ik zou er bijna aan beginnen.
Dettie
Dat zal het verhaal flink geloofwaardig maken, zeker als bewijs geleverd moet worden zoals in dit verhaal, want zij weet precies hoe
de wet in elkaar zit én welke gaten er in de wet zitten.
Je brengt het weer spannend Annemarie, het is dat ik geen thrillers lees, maar ik zou er bijna aan beginnen.

Dettie
En er zitten veel gaten in de wet Dettie. Dat moet soms enorm frustrerend zijn lijkt me. Ik vind het systeem met een jury ook tien keer niks.
Ik denk dat ieder systeem z'n voor- en nadelen heeft. Er zijn ook redenen waarom men voor jury-rechtspraak heeft gekozen en ook daar zitten nog verschillen in. De redenering achter jury-rechtspraak is dat een groep mensen tot een beter oordeel kan komen. Of dat zo is, weet ik niet. Lastig is het natuurlijk wel. Bij geruchtmakende zaken is het ook moeilijk om mensen te vinden die niets van de zaak weten, voor de rechtszaak begint. Dat is in de VS noodzakelijk.Annemarie schreef:En er zitten veel gaten in de wet Dettie. Dat moet soms enorm frustrerend zijn lijkt me. Ik vind het systeem met een jury ook tien keer niks.
Een probleem met thrillers is veelal dat je als lezer, of als kijker vaak al een beetje weet hoe dingen in elkaar zitten. Uiteindelijk heb je daardoor meer informatie, dan men in de dagelijkse praktijk heeft. Getuigen zijn niet altijd betrouwbaar, mensen denken vaak dat ze dingen gezien hebben, die ze niet gezien hebben en mensen overschatten zichzelf en hun waarnemingsvermogen. Dat maakt rechtspraak vaak zo lastig.
Tjee, ik heb er nog twee ongelezen staan. Ik weet niet of deze er bij zit, maar ik weet wel dat ik de boeken die ik van haar ken heel goed vind!
En daarom belanden ook relatief veel onschuldige mensen in de gevangenis. Ik weet nog dat er heel veel mensen vrijkwamen toen het DNA-systeem geïntroduceerd werd. Eindelijk konden die mensen hun onschuld aantonen.
Deze schrijfster gaat niet meteen op mijn lijstje met favorieten maar ik vind haar zeker goed.Marjo schreef:Tjee, ik heb er nog twee ongelezen staan. Ik weet niet of deze er bij zit, maar ik weet wel dat ik de boeken die ik van haar ken heel goed vind!