Alice Hoffman - De wolveman

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Alice Hoffman - De wolveman

Berichtdoor Marjo » 19 Mei 2022, 09:49

(de fout in de titel wordt veroorzaakt door de ouderdom van het boek!)

Een jongeman wordt door jagers gevonden in een wolvenklem met een verbrijzelde enkel. Wie is deze man? Hij schijnt niet te kunnen spreken.
Tenslotte brengt men hem maar naar een psychiatrische instelling. Maar als Robin, de vrouw van de behandelaar, hem ziet, neemt ze hem in een opwelling mee naar huis. En dan praat hij! Zijn naam is Stephen en hij groeide op tussen de wolven, nadat hij toen hij drieënhalf was als enige een vliegtuigramp overleefde.
Robin leert hem behalve lezen en schrijven ook hoe hij zich moet aanpassen aan de wereld om hem heen. En de liefde...
Als er akelige dingen gebeuren in het dorp, krijgt natuurlijk Stephen de schuld.


Het is niet gek dat ik ook deze Hoffman kan waarderen. Ze schrijft lekker. En het onderwerp van haar roman boeit me wel, al is de afloop wel voorspelbaar.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Alice Hoffman - De wolveman

Berichtdoor Dettie » 19 Mei 2022, 10:34

Dat klinkt als een mooi verhaal.
Ondanks alle lovende recensies hier op Leestafel heb ik nog steeds niets van haar gelezen. Daar moet maar eens verandering in komen.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Alice Hoffman - De wolveman

Berichtdoor Marjo » 19 Mei 2022, 14:52

Als die verslagen allemaal van mijn hand zijn, heb je daar als leidraad weinig aan!


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten