Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Nieuwe internetsite van kleine uitgevers

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2740 door dettie
Nieuwe internetsite van kleine uitgevers werd gestart door dettie
Er is een nieuwe internetsite waarop de kleinere uitgeverijen hun boeken te koop aanbieden. Het moet een verzamelplaats worden van zelfstandige uitgeverijen die doorgaans door rendement gerichte concerndirecties worden weggedrukt. Het initiatief heet Boekenroute www.boekenroute.nl/

De aanleiding voor initiatiefnemer Reinier Rijke om deze website te realiseren was een artikel in NRC Handelsblad van 11 december 2004, met als kop: ‘Als kleintje kom je er niet tussen’.

De top [100] van de Nederlandstalige boeken zijn goed verkrijgbaar, krijgen alle publiciteit, en worden dus goed verkocht. De andere, vele duizenden, vaak opmerkelijke en bijzondere titels krijgen niet de nodige aandacht, en zijn lastig verkrijgbaar en dan nog uitsluitend bij de uitgever zelf. Bij de bekende boekenwebsites is een deel van deze boeken wel verkrijgbaar, maar vallen nauwelijks op tussen het commerciële geweld van de bestsellers. Voor de onafhankelijke uitgever is het vaak te kostbaar om in het leverancierscircuit aangesloten te zijn. Consequenties: veel, heel veel boeken zijn en blijven onbekend.

Bron:Literairnederland

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2742 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Toch lastig dit. Ik ben niet geneigd een boek via internet te kopen dat ik niet kan en niet kan doorbladeren..

Ik geef grif toe dat ik alleen "bekende schrijvers" koop, bekend voor mij dan.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2744 door Hendrik
Beantwoord door Hendrik in topic Re: bericht

Marjo schreef : Toch lastig dit. Ik ben niet geneigd een boek via internet te kopen dat ik niet kan en niet kan doorbladeren..

Ik geef grif toe dat ik alleen "bekende schrijvers" koop, bekend voor mij dan.

Ik eigenlijk ook. Te vaak heb ik miskopen gedaan, daarom moet een boek/schrijver me nu wel erg aanspreken wil ik er geld aan uitgeven.

Meestal ken ik het betreffende boek/schrijver al uit de bibliotheek.

levende in de wereld van 'Schaduw van de wind' Carlos Ruiz Zafon.
Laatst bewerkt doorHendrik.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2745 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Nee, ik vind het juist leuk nieuwe schrijvers te ontdekken en heb ook wel in m'n achterhoofd dat je zo wat bijdraagt aan de uitgeverijen die zich niet blind staren op bestsellers en proberen iets uit te geven waar ze achter staan ipv dollartekens in hun ogen hebben.

Ook vind ik het een prettig idee een beginnend schrijver een kans te geven.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2754 door sneuper
Beantwoord door sneuper in topic Re: bericht
Als je kleine uitgevers leuk vindt, is deze site misschien ook wel wat: www.drukwerkindemarge.nl/

Het gaat hier meer om kleine drukkers dan kleine uitgevers, maar die kleine drukkers drukken wel hele mooie en hele leesbare boeken. En verder zijn ze heel druk met mooi papier, inkt, houten of loden letters, etc. etc.

groet,

sneuper

Een leven zonder boeken is onleefbaar - Erasmus

boekenblog.blogspot.com

boek.favos.nl

christenboek.blogspot.com
Laatst bewerkt doorsneuper.

Lees meer
21 jaren 2 maanden geleden #2765 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ik ben al even op de site geweest. Ziet er goed uit! Bij de uitgeverijen zag ik een aantal bekende. Ik zag ookal een boek wat nog zocht: dagboeken van Dali.

De kleine uitgeverijen moeten wel, om zich te kunnen weren tegen de bombast van de grote uitgeverijen. En dit is een lovenswaardig, belangrijk initiatief.

Marjo, je kunt ook informatie over een onbekend boek verzamelen via internet en op die informatie aanschaffen. Maar bijna elk boek is vaak een gok, zelfs van een door jou gekende schrijver, omdat een boek waar je verwachtingen van hebt, nog tegen kan vallen .

Ik koop zelf nog altijd veel via de reguliere boekhandel, maar ook al aardig wat via internetwinkels: amazon, antiquariaten en kleine boekhandels. Trouwens een reus als Amazon werkt tegenwoordig ook succesvol samen met kleintjes. En die kleintjes worden netjes behandeld en varen daar weer wel bij. Dat gaat het om moeilijk verkrijgbare titels, die Amazon zelf niet verkoopt. En zo ontdek je als lezer ook weer eens wat.

Tijd voor maken pagina: 0.400 seconden