Je weet dat mijn favoriete boek dat van Simone Lenaerts was, en Jeanette, die er ook was vanmiddag had voorkeur voor Tania Heimans, maar inderdaad zoals ik al voorspeld had is het jouw keuze geworden!
Het was een heel leuke middag, maar er waren niet zo veel mensen in de zaal als vorig jaar. Jammer..
De organisatie wil het graag laten uitgroeien tot iets veel groters, een kernjury van 400 mensen en een nog grotere gewone jury (denk aan de Publieksprijs), maar voorlopig is het nog wel eens een probleem, zei de heer Markesteijn, om er voor te zorgen dat alle bibliotheken in ieder geval de vijf genomineerde boeken in bezit hebben. Hij gooide een balletje uit voor een tweede sponsor zodat ook zij mensen zouden kunnen voorzien van een gratis vijftal boeken.
Als iemand hier zich geroepen voelt??
Iets wat gratis is trekt absoluut meer mensen...
Er was eerst een interview met de organisator, de sponsor en de wethouder, daarna had Brigitte Raskin op haar geheel eigen wijze een vraaggesprek met de vijf schrijvers.
Na de pauze ging ze daarmee verder.
O ik vergeet helemaal te melden dat Kader Abdolah een lezinkje vooraf gaf. Heel humoristisch: de koran en de bijbel zijn ook debuten...
En tegen vijf uur kwam Marieke van de Pol, die ook even geïnterviewd was over 'het jaar nadat..'de prijs bekendmaken en uitreiken. En wij, de zaal, gaven een Vlaams applaus weg..
Na een borrel met hapjes mocht de kernjury ook nog blijven eten.. Mmmm.