Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kinderboekenweek 2023

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104221 door marjo
Kinderboekenweek 2023 werd gestart door marjo
Deze Kinderboekenweek vieren we ‘thuis’, in alle vormen, verschillen en gelijkenissen. Het thema is Bij mij thuis. Boeken wakkeren het gesprek aan om te vertellen over thuis en zijn een onuitputtelijke bron van verschillende gezichtspunten. De Kinderboekenweek 2023 vindt plaats van 4 t/m 15 oktober.

Sanne Rooseboom schrijft dit jaar het Kinderboekenweekgeschenk. Rooseboom is bekend van de populaire serie Het Ministerie van Oplossingen en het betoverende  jeugdboek Mot en de metaalvissers.

Tweevoudig Gouden Penseel-winnaar Yvonne Jagtenberg maakt dit jaar het Prentenboek van de Kinderboekenweek.en Yvonne Jagtenberg.

Pim Lammers en Iven Cudogham schrijven gedicht en KvK-lied

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104222 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Kinderboekenweek 2023
Iven Cudogham! Ik ken hem alleen van de uitzendingen over zijn grote gezin. Hij is een bere gezellige vader.

Ben benieuwd welke boeken bij dit thema gaan horen.

Dettie

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104224 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Kinderboekenweek 2023
Ik heb nog nooit van hem gehoord...van Pim Lammers ook niet trouwens

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104227 door dettie
Nee Pim Lammers ken ik ook niet maar daar komt nu vast verandering in. Ik ga eens op zoek naar zijn boeken.

Dettie

3 jaren 5 maanden geleden #104384 door
Beantwoord door in topic Re: Kinderboekenweek 2023
Nou, Pim Lammers heeft zich inmiddels teruggetrokken, omdat hij met de dood bedreigd wordt. Hij heeft ooit namelijk een kort verhaal voor volwassenen geschreven over de verhouding tussen een tiener en z'n trainer.

nos.nl/artikel/2462510-schrijver-kinderb...na-doodsbedreigingen

Pim Lammers behandelt in zijn kinderboeken thema’s als seksuele identiteit en gender. In 2018 werd hij de jongste winnaar van een Zilveren Griffel ooit voor zijn prentenboek Het lammetje dat een varken is. Dat gaat over genderidentiteit.

Ted van Lieshout mag wel uitkijken, want als men er achter komt dat hij het boek 'Mijn meneer' heeft geschreven, dan wil men hem misschien ook wel in de ban doen, of erger.

Lees meer
3 jaren 5 maanden geleden #104387 door dettie
Dat krijg je als alles buiten het verband waarin het geschreven is, gehaald wordt. Er wordt één fragment aangehaald uit een boek voor volwassenen en gelijk is het een pedofiel. Ik ken het boek niet dus kan er niet over oordelen.

Pedofielen richten natuurlijk enorme schade aan die een leven lang meespeelt bij het slachtoffer, dat is afschuwelijk. Er moet ook heel voorzichtig omgegaan worden in kinderboeken zodat ze weten dat pedofilie absoluut niet normaal is en je altijd er wat van moet zeggen om erger te voorkomen. Ik snap dan ook dat mensen ongerust zijn, maar gelijk iemand een pedofiel noemen is ook erg.

Mijn meneer van Ed van Lieshout wordt al steeds genoemd bij dit geval van Pim Lammers. Ik ken dat boek ook niet maar dat is destijds wel goed ontvangen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.388 seconden