Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Angie Lake - De IJzerMobiel 8+

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74388 door marjo
Angie Lake - De IJzerMobiel 8+ werd gestart door marjo
De ijzermobiel is het eerste boek uit de serie Kasper Klungels fantastische ontdekkingen.

Of het boek het succes van zijn voorgangers -Leven Van Een Loser is wel de bekendste - zal evenaren?

Lees meer: www.leestafel.info/archief/jeugd/angie-lake-de-ijzermobiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74389 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Angie Lake - De IJzerMobiel 8+
Gebruikte kauwgom van straat pakken? Dat deed mijn hond ook. Dan zagen we ineens een kauwgomkauwende hond (geen gezicht!) en dan konden we het uit zijn bek peuteren. Heeel vies!

Dit verhaal klinkt grappig. Volgens mij vond je het bepaald geen straf om te lezen!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74395 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Angie Lake - De IJzerMobiel 8+
Straf niet, maar ik ben niet zo van die 'vieze' boekjes. Ik geniet daar niet van, zoals ik weet dat kinderen dat wel kunnen.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74399 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Angie Lake - De IJzerMobiel 8+
Als het al te veel poep, plas, boer en scheet is, dan haak ik ook af hoor. Daar hou ik niet zo van. Wel verschilt het per schrijver. Sommige auteurs maken er echt een heel leuk verhaal van.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74402 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Angie Lake - De IJzerMobiel 8+
Heee verrassend Marjo, zo'n positieve recensie over een graphic novel.

Ik dacht dat je helemaal niet van die getekende boeken/tekeningetjes hield! Zoals die Leven van een loser boeken bijv.

Wat grappig!

Is het echt een Graphic novel of een stripboek (of is dat hetzelfde?) Ik ben er verder niet mee bekend en zou niet weten of ik het leuk zou vinden voor een kinderboek. Ben meer een lettervreter denk ik.

Hoewel... bedenk ik me nu, de getekende romans van Dick Matena (Kaas en De avonden) zijn wel heel mooi.

Dettie

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74406 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Angie Lake - De IJzerMobiel 8+
Ik weet niet of dat onderscheid klopt, maar ik denk dat een stripboek is met ballonnetjes tekst binnen omlijnde kaders met tekeningen?

En een graphic novel is dan tekst die (vaak) onderbroken en opgevrolijkt wordt door allerlei tekeningen.

Maar terwijl ik dit tik denk ik aan de graphic novels voor volwassenen die ik gelezen heb, en die zien er dan uit als een strip zoals ik dat hierboven definieer.

Is het de inhoud dan die het bepaalt? Maar ze hebben allebei toch een verhaal.

Nou je merkt wel dat ik het ook niet. Maar het oogt niet als een strip als je denkt aan boeken als Suske en Wiske, of Donald Duck. Hm , die zijn in kleur, zou het dat zijn?

Jij zegt getekende roman, valt Suske en Wiske daar ook onder?

En ja, mooi of niet mooi, bij prentenboeken heb je net zo goed illustraties.

En dan merk ik ook maar even op dat ik dacht dat ik me op de vlakte had gehouden over wel of niet leuk, met de erkenning dat kinderen het zeker leuk zullen vinden.

Tijd voor maken pagina: 0.448 seconden