Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sjoerd Kuyper - Hotel de grote L (12+)

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59837 door marjo
Sjoerd Kuyper - Hotel de grote L (12+) werd gestart door marjo
Hoe ontzettend mooi, ontroerend, komisch, spannend dit boek is, moeten jullie eigenlijk zelf ontdekken.

Lees meer: www.leestafel.info/archief/jeugd/s-kuyper-hotel-de-grote-l

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59842 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sjoerd Kuyper: Hotel de grote L (12plus)
Oh wat leuk dat jij dit boek gelezen hebt Marjo, ik was er al erg nieuwsgierig naar en het staat op mijn verlanglijstje

omdat ik Sjoerd Kuyper altijd zo mooi vind schrijven.

Je hebt er een prachtige recensie van gemaakt. Het maakt dat ik het nu zéker moet lezen, dank, dank, dank.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59852 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sjoerd Kuyper: Hotel de grote L (12plus)
Klinkt als een prachtig boek. Wat een boeiend verhaal! Mocht ik het ooit eens tegenkomen bij de bieb dan gaat het mee.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59858 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Sjoerd Kuyper: Hotel de grote L (12plus)
Het was voor mij ook een voordringer. Die heb je wel eens.

Over dit boek kan niemand negatief zijn. Dat durf ik nu al te zeggen.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65194 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sjoerd Kuyper - Hotel de grote L (12+)
Regisseur Ineke Houtman gaat 'Hotel De Grote L', het boek van Sjoerd Kuyper voor 12 jaar en ouder, verfilmen. Het is de tweede keer dat het duo samenwerkt. Eerder maakten zij de film 'Mijn opa de bankrover' naar het gelijknamige boek voor 8 jaar en ouder dat in 2011 verscheen.

Hotel De Grote L gaat over Kos, een jonge van 13 jaar oud. Zijn moeder is overleden en zijn vader belandt na een hartaanval in het ziekenhuis. Kos probeert met zijn zussen het hotel draaiende te houden. Ondanks de situatie van zijn ouders is het een kolderiek verhaal met veel vaart geschreven, waarbij de gebeurtenissen elkaar snel opvolgen.

Kuypers' boeken Het zakmes en De rode zwaan werden al verfilmd. Hij schreef zelf ook televisieseries als De Freules.

Dettie,

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65407 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sjoerd Kuyper - Hotel de grote L (12+)
Wat heb ik genoten van dit boek! Wegens tijdgebrek geen recensie - en die van Marjo dekt de lading al prima - maar dit citaat wil ik jullie niet onthouden:

"Zondag 12 mei. Het begon echt perfect vanochtend. Het leek wel zomer. Dan ben je blij dat je aan zee woont, zo fris was alles. Met nog dauwdruppels op het helmgras en op de stoelen op het terras en de zon die dan groot uit het land klimt en dat je op je eigen balkon kan staan en zwaaien en dat je schaduw op het strand naar jou zwaait. De lucht tintelt op je huid. De hemel helemaal schoon blauw en het strand nog leeg. Alleen de zee die daar rustig adem ligt te halen en je weet dat dat nooit ophoudt. Nou ja. Zoiets."

Prachtig toch! Ik was meteen verkocht. Het verhaal is eigenlijk alles tegelijk: vrolijk, verdrietig, grappig en serieus. Echt een verhaal om te koesteren en nog heel vaak te lezen. Jij kunt het binnenkort weer lezen Marjo want het komt snel jouw kant weer op. Bedankt voor het sturen! Ik heb echt een fijne zaterdagmiddag gehad.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.521 seconden