Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

J.K.Rowling - Harry Potter en de Halfbloed Prins (15+)

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5900 door Christine
De achterflap : Het land wordt geteisterd door vreemde rampen en aanslagen, en hoewel het hartje zomer is hangt er een hardnekkige, onheilspellende mist.

In de Ligusterlaan zit Harry Potter 's avonds laat ongeduldig op de komst van professor Perkamentus te wachten. Wat kan er zo belangrijk zijn dat Perkamentus hem bij de Duffelingen op komt zoeken en dat niet wachten kan tot Harry's terugkeer naar Zweinstein? Zou het iets te maken hebben met de oude profetie die Harry aan het eind van zijn vijfde schooljaar gehoord heeft?

Harry's zesde jaar op Zweinstein begint ongebruikelijk, als Voldemort opnieuw aan kracht wint en de werelden van Dreuzels en tovenaars zich steeds meer met elkaar vermengen...

Dit zesde deel in de succesvolle serie speelt zich zoals in al de andere boeken af op het einde van de zomervakantie. Harry kijkt ernaar uit om aan zijn zesde schooljaar te beginnen op Zweinstein, Hogeschool voor Tovenarij en Hocus Pocus.

Christine

Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

blog.seniorennet.be/christine/
Laatst bewerkt doorChristine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5981 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb nog niets van Harry Potter gelezen en ben eigenlijk verbaasd over de gigantische populariteit van deze boeken.

Wat maakt ze zo bijzonder?

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5982 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Geen idee..waarom zijn de boeken van Slee zo populair..hoe weet je zoiets nou..

Ik ben overigens bezig in de halfbloedprins, en ik moet zeggen dat ik er niet veel aan vind tot nu toe..
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5984 door dettie
Jij hebt ze toch ook allemaal gelezen Marjo, die Potter boeken? Jou kennende, als je het niets vindt, zou je het bij één deel laten. Dus eigenlijk is mijn vraag wat maakt dat je alle delen lezen wil?

Of misschien hoorde je wel bij jouw bibliotheken waarom ze het zo bijzonder vinden?

Maar ja, volwassenen zijn er ook weg van en kijken ook naar een nieuw deel uit. Zoals het op mij overkomt zijn het sprookjes/fantasyboeken.

En toch.. iedereen is er gek van en ik vraag me dan af waarom? pourqoi? why?

Bernadet

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5986 door Christine
Beantwoord door Christine in topic Re: bericht
Lees misschien op mijn weblog eens het gedeelte 'Het fenomeen Harry Potter' (in de recensie naar beneden scrollen) daarin wordt het 'waarom' verklaard ;)

Breng ook eens een bezoekje aan mijn boekenplank:

blog.seniorennet.be/christine/
Laatst bewerkt doorChristine.

Lees meer
20 jaren 5 maanden geleden #5987 door dettie

Er is invloed merkbaar van sprookjes, Engelse kostschoolboeken (zoals bv. 'Tom Brown's Schooldays'), bepaalde sciencefiction- of fantasyboeken (bijvoorbeeld de Aardzee-tetralogie van Ursula LeGuin, terwijl de gedeelten die zich bij de familie Duffeling afspelen sommigen meer aan de kinder-horror van Roald Dahl doen denken.

staat er op je site.... zou dat het zijn? wel knap als je dat in één verhaal kan stoppen.

Dat zit eigenlijk ook in het boek van Zafon - De schaduw van de wind

fantasie, horror, romantiek, thrillerelementen enz.

bedankt voor je uitleg Christine

bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden