Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Viveca Sten - Richting het kwaad

Lees meer
10 jaren 7 maanden geleden #71888 door Annemarie
Viveca Sten - Richting het kwaad werd gestart door Annemarie
Het zesde deel in de Sandhamn-serie heeft een zeer actueel onderwerp: vreemdelingenhaat.

Lees mijn recensie hier: thrillers-leestafel.info/viveca-sten

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72158 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Viveca Sten - Richting het kwaad
Ik kende het woord Assyriër niet, (alleen uit de bijbel ?) Ik dacht dat het een typefout was, maar ik lees bij wikipedia:

De Assyriërs (Syrisch: ܐܬܘܪ̈ܝܐ), ook bekend als Suroye/Suryoye, Othuroye, Atouraye, Assyro/Chaldo en Syrische christenen (zie: Naamconflict Syrische christenen), zijn een etnische groep in het huidige Irak, Libanon, Syrië en Turkije. De Assyriërs zijn een semitisch volk en voornamelijk oosterse christenen, verdeeld over verschillende Oosterse kerken. Ze spreken en schrijven in verschillende dialecten van het Assyrisch Neo-Aramees; in die taal noemen ze zichzelf vaak Suryoye.

( nl.wikipedia.org/wiki/Assyri%C3%ABrs_%28volk%29 )

Goed dat er aandacht aan vreemdelingenhaat besteed wordt, zeker in deze tijd.

Dettie

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72161 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Viveca Sten - Richting het kwaad
Ja, ik had het ook even opgezocht voor de zekerheid. Bedankt dat je het even uitgebreid hebt uitgelegd!

Helaas gaat vreemdelingenhaat ook in het vredige Scandinavië steeds meer leven. Het wordt ook steeds vaker als onderwerp voor thrillers gebruikt. Ik stel het erg op prijs dat auteurs door middel van hun verhalen duidelijk proberen te maken hoe verkeerd het is om iemand te haten op grond van zijn of haar afkomst.

<t></t>

10 jaren 2 maanden geleden #75060 door
Beantwoord door in topic Re: Viveca Sten - Richting het kwaad
Ik ben er in bezig. Het maakt me wel kwaad om de vreemdelingenhaat te zien. Dat is iets dat me altijd aan het hart gaat.

Lees meer
10 jaren 2 maanden geleden #75061 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Viveca Sten - Richting het kwaad
Ja, mij ook. Daarom is het goed dat schrijvers er aandacht aan besteden. Wie weet brengt het mensen op andere, meer positievere, gedachten.

<t></t>

10 jaren 2 maanden geleden #75062 door
Beantwoord door in topic Re: Viveca Sten - Richting het kwaad
Ik vrees dat het zo niet werkt. De mensen die hier niet voor open staan, zullen het niet lezen.

Aan de andere kant kan ik ergens ook wel begrijpen dat mensen bang zijn voor de komst van vluchtelingen.

In de zin dat men bang is voor de eigen positie op de arbeidsmarkt, of gewoon dat men bang is voor minder tolerante ideeën jegens seksuele minderheden. (Alsof deze ideeën niet leven buiten de kringen van allochtonen.) Niet dat vreemdelingenhaat goed te praten is, maar het is misschien niet helemaal onbegrijpelijk.

Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden