Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65556 door Annemarie
M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte werd gestart door Annemarie
Alweer een indrukwekkend goed thrillerdebuut van een scenarioschrijver. Het eerste deel van de Helen Grace-reeks.

Lees mijn recensie hier: www.thrillers-leestafel.info/mj-arlidge/

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65563 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
Wat vreemd, ik heb van iets dergelijks (op leestafel?) een recensie gelezen.

Ook dat mensen moesten kiezen wie in leven bleef. Geen idee welk boek dat was.

Het lijkt me echt zo'n serie die verfilmd gaat worden als televisieserie. Het 'klinkt' loeispannend.

Dettie

11 jaren 5 maanden geleden #65565 door
Beantwoord door in topic Re: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
Klinkt als een spannend boek. Helaas heeft de bibliotheek het nog niet, dus geduld hebben.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65578 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
Het kan maar zo dat er al eens een boek over een dergelijk onderwerp is geschreven. Misschien heb ik het zelfs wel gelezen maar dat weet ik even niet meer. Het is ook echt loeispannend en je kunt als lezer ook wel merken dat de auteur veel scripts heeft geschreven. Je ziet als lezer het verhaal echt voor je en ik denk ook dat het goed te verfilmen is.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65587 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
Het kan toch haast niet anders dan dat een auteur beïnvloed is en wordt door andere schrijvers. Door iets wat indruk gemaakt heeft toen hij zelf niet eens aan schrijven dacht, of iets wat hij nu leest.

En voor de doorsnee lezer is het schier onmogelijk om verbanden te leggen. Als ik denk: dat heb ik eerder gelezen, dan is dat natuurlijk zeer goed mogelijk.

Ik ben nu met een verhalenbundel bezig waarbij ik steeds denk: dit heb ik wel eens eerder gelezen, maar ik kan niet nagaan waar en wanneer. Dus denk ik: als deze schrijver mij nu weet te boeien, hoe vaak ik ook hetzelfde thema misschien al gelezen heb, dan is het een goed verhaal.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65593 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: M.J. Arlidge - Iene Miene Mutte
Als een verhaal goed uitgewerkt is en knap bedachte verhaalwendingen heeft dan maakt het me niet zoveel uit of ik al eens iets met een soortgelijk thema heb gelezen. Ik denk zelfs dat het vrijwel onmogelijk is om nog een geheel nieuw thema te bedenken. Net wat jij al schrijft Marjo: auteurs moeten toch ergens hun inspiratie vandaan halen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.475 seconden