Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Stefan Brijs - De verwording

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden - 17 jaren 1 maand geleden #8300 door dettie
Stefan Brijs - De verwording werd gestart door dettie
In “de verwording” heb ik even mijn weg moeten zoeken. Het boek gaat over een man die met een tombola een verblijf in een bergdorpje wint.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/stefan-brijs

Elviratoverspin
Laatst bewerkt 17 jaren 1 maand geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8317 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Effe opgezocht wat ik ervan vond.

Ik weet nog dat ik het ook een vreemd boek vond. Maar eerder spannend vreemd dan chaotisch vreemd. Het is een eind geleden dat ik het gelezen heb dus ik herinner me niet alles exact meer.

Ik herinner me bv. niet dat hij iets gewonnen had met een tombola. Hij was voor zover ik nog weet op vakantie na de dood van 2 vrienden. Met zijn vrouw ging het ook al niet zo goed. Het was een soort "verwerk-vakantie". Hij moest de dood van zijn vrienden verwerken en beslissen of hij bij zijn vrouw bleef of niet.

In dat opzicht is de psychologie rond de persoon goed gevonden. Hij is totaal in de war, ziet dingen die er niet (zichtbaar) zijn.

Ik zou het eens moeten herlezen en mijn notities van school erbij nemen om te kijken wat er toen over gezegd werd. Mijn indruk was toen dat het een vreemd maar goed boek was. Het is in ieder geval voor mij de aanleiding geweest om nog meer boeken van hem te lezen. Ik weet wel nog dat het op school de klas in 2 groepen verdeelde. Ofwel hield je ervan ofwel haatte je het. Er was niemand op de tussenweg.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

20 jaren 1 maand geleden #8336 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Voor de liefhebber: het lag vrij goedkoop (ik dacht 7 euro) bij de Slegte.

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8337 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Pfffff gelukkig, we hebben geen De Slegte in de buurt, dan moeten we naar Alkmaar. En ik ken mezelf als ik in De Slegte ben (of welke boekwinkel dan ook) Geheid dat ik weer thuis kom met boeken en Anna moet nog!! ;)
Laatst bewerkt doordettie.

20 jaren 1 maand geleden #8338 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Anna krijgt een zware last op haar schouders ...

Lees meer
20 jaren 1 maand geleden #8390 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Stefan Brijs was tijdens de boekenweek in Breda. Hij vertelde toen dat hij zelf niet meer zo tevreden is over dit boek. Het viel mij nogal tegen, na Arend gelezen te hebben.
Laatst bewerkt doorberdine.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden