Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Boekenweek

Lees meer
12 jaren 4 maanden geleden #57684 door berdine
Boekenweek werd gestart door berdine
Gaan jullie nog iets kopen in de boekenweek? Ik heb mijn aanwinst al binnen: Kroniek van Perdepoort - Anna Louw, een boek uit Zuid-Afrika.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Renate
12 jaren 3 maanden geleden #57691 door Renate
Beantwoord door Renate in topic Re: Boekenweek
Ik vermoed van niet. Eerlijk gezegd koop ik maar weinig boeken. Ik haal ze wel uit de bibliotheek. Als ik moet kiezen tussen boeken en CD's, kies ik toch voor het laatste, gewoon omdat ik die vaker beluister.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57692 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Boekenweek
Ik denk dat ik deze keer oversla, ik heb nog veel te veel liggen.

Mr. Dettie heeft wel een boek gekocht. Historiën van Tacitus, hij had nog een boekenbon liggen,

gekregen voor z'n verjaardag.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57694 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Boekenweek
Ach de historiën. Is het een nieuwe vertaling misschien? Ik heb het boek dat ik zelf gebruikt heb, plus de originele, nog altijd hier.

Tacitus was mijn favoriet.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57695 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Boekenweek
Dit staat bij biblion:

De vertaling van de Nijmeegse Latinist Vincent Hunink (reeds bekend van talloze vertalingen) is voortreffelijk. De beknopte, samengebalde, stijl van Tacitus zet hij om in bondig, en soms bonkig, modern Nederlands - vergeleken met de vertaling van J.W. Meijer uit 1958 heeft hij ongeveer eenderde minder woorden nodig - dat uitnodigt tot lezen en herlezen. Met inleiding en verklarend namenregister. Warm aanbevolen.

Dettie

die helaas nooit dit soort onderwijs gehad heeft

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57722 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Boekenweek
Ik kocht Verdwenen grenzen van Stefan Popa, een debuut van een Nederlands/Roemeense schrijvers, over zigeuners in Roemenië, voor en na het Ceaucescu-tijdperk. ik las een goede recensie in Vrij Nederland en ben heel benieuwd.

En ik kocht het essay van Jelle Brandt Corstius. Ik heb het vanmiddag al uitgelezen, wat een heerlijk leesvoer voor in het zonnetje. En dat terwijl het gaat over heel veel ellende op een cruiseschip

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden