Dat was ook zo. Daarom is ze ook niet zo populair op Britse universiteiten, waar men soms wel wat al te veel onwelvallige meningen wil boycotten.
Juist omdat transseksuelen in die tijd toch wel vaak een wat traditioneel rolpatroon nastreefden en er ook vaak wel een beetje zo uit zagen, dus zeer vrouwelijk gekleed en opgemaakt en zo en ja, dat viel niet zo goed in de feministische beweging die dat allemaal zag als middelen om de man te behagen en dus door de maatschappij opgelegd.
Een vriendin van mij heeft indertijd, zeker door het boek 'The transsexual empire', dat in het boek genoemd wordt, veel problemen gehad, omdat ze actief wilde zijn in de feministische beweging, waar dat boek ineens opkwam.
Over het sociale leven van transgenders staat eerlijk gezegd niet veel in het boek. Het gaat toch meer over de belangenbehartiging en de hulpverlening. Er zitten wat stukjes over de maatschappelijke acceptatie, waar het betreft werk en inkomen, waarbij ik in m'n bespreking ook wel put uit dingen die ik zelf wel weet. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat veel transgenders ook wel eenzaam zijn, maar dat heeft misschien ook wel te maken met de verandering op het moment waarop je misschien de meeste vriendschappen net hebt opgebouwd en dan kan die verandering misschien wel voor problemen zorgen.