Zou dat bemoeien met het gewicht van een ander misschien ook iets te maken kunnen hebben met het feit dat er nogal veel aandacht is voor obesitas en de problemen die dit voor de gezondheidszorg zou kunnen opleveren?
We denken misschien wel eens te veel dat alles maakbaar is en dat we alles zelf in de hand hebben.
Een depressie is natuurlijk wel iets anders dan eens een keer somber of neerslachtig zijn. Daar heb ik zelf ook wel eens last van Ik ben gewoon niet altijd vrolijk en heb last van mezelf, wensend dat ik dood was, of op z'n minst nooit geboren, maar ik ben niet depressief. Ik kan hooguit zeggen dat 2 van de drie pijlers, die in het boek genoemd worden, aan m'n leven ontbreken.
Het boek van Mike Boddé is overigens absoluut niet te vergelijken met de boeken van Myrthe van der Meer. De laatste schrijft veel meer over het leven in de psychiatrie terwijl Mike Boddé eigenlijk meer over z'n eigen leven schrijft, vaak met heel humoristische passages, waarin zelfs het in de rij staan bij de kassa wordt beschreven alsof het een soort wedstrijd is.
Hier vertelt hij het een en ander en zingt hij ook het lied 'Wak', waarvan de tekst in het boek staat.
www.youtube.com/watch?v=lCRsKPwKsxU
En hier heb ik de bewuste tekst gevonden:
shitonya.punt.nl/content/2012/05/wak-mike-bodde