Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Anniek Winters - Samen in balans

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72087 door marjo
Anniek Winters - Samen in balans werd gestart door marjo
Ik ben er van overtuigd dat dit werkt, bij een fysiek gezonde hond.

lees meer: www.leestafel.info/anniek-winters

-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72100 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Anniek Winters - Samen in balans
Het klinkt heel interessant. Maar net wat jij zegt: bij een fysiek gezonde hond. Zieke honden kunnen afwijkend gedrag vertonen. Dit soort boeken zijn altijd boeiend. Gisteren maakte ik met mijn man een wandelingetje en toen hoorde ik een vrouw tegen een andere vrouw zeggen dat ze haar hond - een labrador - aan de riem liet omdat hij anders meteen het water in zou springen. Even later hoorden we een heel gezin streng "nee" roepen maar het was tevergeefs. De hond was toch losgelaten en hij deed precies wat ze al verwachten: hij ging lekker het water in. Oeps...

<t></t>

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72105 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Anniek Winters - Samen in balans
Dat komt uit het boek niet naar voren, maar ik denk dat die scheiding leider- onderdaan verbroken is op het moment dat je je hond loslaat? Hoewel ik ook honden die los zijn keurig naast hun baas zie lopen. (de mijne niet dus)

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72108 door Annemarie
Een hond los kunnen laten en dan nog alle controle hebben, is juist ultieme leiderschap lijkt me. Mijn hond ging er ook meteen vandoor als ik hem losliet...

Mijn hond luisterde ook niet goed en hij probeerde me vaak uit maar hij wist wel dat ik de baas was. Hij zou nooit gebeten hebben of iets.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72120 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Anniek Winters - Samen in balans
Dan zou er ook iets vreselijk mis geweest zijn!

In dit boek staat dat als een hond niet luistert hij je niet volledig als leider accepteert. Tja, het zij zo, denk ik dan, als ik de hond uit laat. Als ze aan de lijn zit moet ze doen wat ik aan geef, maar eenmaal los? Laat dat beest ook lol hebben denk ik dan. Maar dat is dan gedrag interpreteren als was een hond een mens. Moeilijk hoor.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #72121 door Annemarie
Het aller-, allerbelangrijkste is dat een hond gelukkig en blij is. Mijn hond luisterde niet altijd even goed maar was altijd vrolijk en vriendjes met alle mensen en dieren in de buurt. Hij deed geen vlieg kwaad.

Toch vind ik het wel belangrijk dat een hond goed luistert. Ik was misschien niet het beste baasje maar ik bleef het wel proberen. Ik ken bijvoorbeeld mensen die hun dier niet goed kunnen verzorgen omdat ze bang zijn gebeten te worden. En als de dierenarts vervolgens ook niet met zo'n dier uit de voeten kan, zijn ze nog boos ook!

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden