Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Tessa Leuwsha - Fansi's stilte

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69886 door dettie
Tessa Leuwsha - Fansi's stilte werd gestart door dettie
In 1993 reist Tessa Leuwsha vanuit Nederland voor het eerst naar Suriname, het geboorteland van haar oma. Vreemd genoeg had ze op school weinig geleerd over Suriname ondanks ruim 300 jaar overheersing van Nederland. Sterker nog, ze wist helemaal niets van het land. Oma, die in 1970 naar Nederland kwam sprak ook nooit over Suriname.

Lees verder www.leestafel.info/t-leuwsha

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69890 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Tessa Leuwsha - Fansi's stilte
Wat boeiend! De Surinaamse cultuur en geschiedenis zijn enorm interessant. Om op deze manier kennis met het land te maken lijkt me veel interessanter en leuker dan het doorworstelen van een taai geschiedenisboek.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69894 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Tessa Leuwsha - Fansi's stilte
Ja het is een fijn boek om te lezen, ik ontdekte dat ik inderdaad erg weinig van Suriname wist en dat we op school daar ook niets over te horen kregen.

Maar ja, die school is bij mij natuurlijk al lang geleden, ik weet niet hoe het nu is. Wel weet ik dat tegen de tijd dat Suriname onafhankelijk werd veel mensen naar Nederland kwamen omdat Suriname nog helemaal niet klaar was voor onafhankelijkheid. Dat moest ineens binnen 2 jaar gebeuren en dat kon helemaal niet. Heel bizar.

Dettie

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69895 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Tessa Leuwsha - Fansi's stilte
Ik kan me ook niet herinneren dat ik op school veel over Suriname heb geleerd. Wel iets maar veel was het niet. Raar eigenlijk.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69946 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Tessa Leuwsha - Fansi's stilte
Klinkt als een boeiend boek.

Erg vreemd inderdaad, dat we zo weinig over Suriname meekregen op school. Ik las deze weken een boek van Ton van der Lee over Suriname, en toen viel me ook al op dat is zelf allerlei basisdingen nauwelijks wist, terwijl wij daar toch een verleden hebben als Nederland.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #69949 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Tessa Leuwsha - Fansi's stilte
Ja bizar. Alsof we er niets over mochten weten!

Tessa Leuwsha komt aanstaande zondag bij Wim Brands. Hij interviewt Tessa Leuwsha over Fansi's stilte.

VPRO-televisie: uitzending op 4 oktober 2015, 11.20 uur op NPO 1

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.571 seconden