Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Margot Hoeberichts - Is dit dan later?

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68750 door Annemarie
Margot Hoeberichts - Is dit dan later? werd gestart door Annemarie
In Is dit dan later? schrijft Margot Hoeberichts over de ziekte van haar moeder en over hoe ze haar leven probeert op te pakken nadat haar moeder aan kanker is overleden.

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/margot-hoeberichts

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68755 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Margot Hoeberichts - Is dit dan later?
Zelf houd ik niet van dit soort boeken omdat het zo erg persoonlijk is. Ik voel dan altijd een soort gêne om het te lezen. Het gaat mij eigenlijk niet aan.

Denk je dat de schrijfster het gebeurde alleen van zich af heeft willen schrijven, alleen haar eigen verhaal heeft willen vertellen? Of geeft ze in haar boek mensen ook advies, of aanwijzingen hoe je met het verdriet en de gebeurtenissen om kan gaan?

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68772 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Margot Hoeberichts - Is dit dan later?
Ik ben ook niet zo'n fan van dit soort boeken hoor maar soms zit er wel een mooi verhaal tussen. Soms doen dit soort boeken aan dagboeken denken. Het is zo persoonlijk.

In dit boek staan geen adviezen of tips. Het is vooral een persoonlijk verhaal over een nare gebeurtenis en de gevolgen daarvan. Ik denk wel dat het schrijven van dit soort verhalen helpt bij het verwerkingsproces en dat sommige lotgenoten het gevoel van herkenning dat het oproept prettig vinden.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68778 door dettie
Ja ik denk ook dat mensen er mogelijk steun aan zullen hebben doordat ze de gedachten of situaties herkennen.

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68866 door dettie
Ik zit net te denken, slaat de titel op de kreet 'als je later groot bent, dan...' ?

Dettie

Lees meer
10 jaren 11 maanden geleden #68869 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Margot Hoeberichts - Is dit dan later?
Dat zou inderdaad een interpretatie kunnen zijn. Ik heb nog even in het boek gezocht want ik meende ik de titel tegenkwam maar ik kan het niet meer vinden. Het zou ook nog kunnen in de trant van: Later wordt alles anders. Of: Dit of dat wil ik nog doen/bereiken maar dat komt later wel. Later kan heel snel in "nu" veranderen en dan is het te laat.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.570 seconden