Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Natalie Righton - Duizend dagen extreem leven

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54186 door dettie
Dagboek van een oorlogsjournalist in Afghanistan

Zie www.leestafel.info/natalie-righton

Willeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54189 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Natalie Righton - Duizend dagen extreem leven
Wat indrukwekkend Willeke! Ik zou het zelf niet durven maar wat heb ik een respect voor mensen als Natalie Righton.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54190 door WilV
Ik ook! Toen ik de serie volgde had ik dat al, maar nu ook weer.

Het trekt me ook wel enigszins , alleen hoe zij werkte is wel extreem gevaarlijk.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54192 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Natalie Righton - Duizend dagen extreem leven
Je leert natuurlijk wel het meest over een andere cultuur op deze manier. En dat trekt mij ook wel maar het is toch wel erg gevaarlijk. Toch ben ik blij dat er mensen zijn die het wél aandurven en er dan ook nog eens eerlijk over schrijven. Journaalbeelden blijken lang niet altijd zo objectief als de kijker denkt. Je hebt eerlijke mensen als Natalie Righton nodig die een echt betrouwbaar beeld van een situatie schetsen.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54195 door WilV
Ja, en dat doet ze heel goed. In dit boek schetst ze, meer nog dan in de serie, hoe beide partijen de journalistiek proberen te beïnvloeden.

En hoe naïef de besluitvorming in de politiek vaak wordt genomen.

Zij interviewde voor de Volkskrant regelmatig Talibanstrijders, daar kwam veel commentaar op, maar dat vond ik altijd zulke goede journalistiek. Beide partijen horen. En ook weten dat beide partijen een doel hebben met dat interview, ook de legerleiding van de diverse landen, en je daar bewust van zijn.

Lees meer
12 jaren 10 maanden geleden #54199 door Annemarie
Ik vind het ook juist heel goed dat ze Talibanstrijders heeft geïnterviewd. Pas als een lezer beide kanten van een verhaal kent, kan hij of zij oordelen. Journalistiek moet onpartijdig zijn en hoe kan dat beter dan door beide kanten te verslaan.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.545 seconden